Ultimate beauty favorites

1

Hi guys! Het is veel te lang geleden dat ik iets heb gepost, maar vandaag wil ik mijn meest favoriete beautyproducten met jullie delen. Noem het ‘Holy Grails’. Het zijn oude vertrouwde producten die ik al jaren gebruik, maar ook producten die ik sinds kort ontdekt heb. Ik ben niet snel écht fan van een product, maar als ik eenmaal iets gevonden heb dan blijf ik het gebruiken en opnieuw kopen. Ik heb mijn ‘ultimate beauty favorites’ op het gebied van huidverzorging, make-up en haar op een rijtje gezet, inclusief een mini review van elk product!

Huidverzorging:

2
Seaweed Pore-Cleansing Facial Exfoliator, The Body Shop €13,00.
Dit is een gezichtsscrub met vrij grove scrubdeeltjes en is dan ook speciaal bedoeld voor de gecombineerde tot vette huid. Hij verwijdert dode huidcellen, overtollig vet en onzuiverheden en voorkomt verstopte porien. Ik gebruik ‘m twee keer per week en hij maakt mijn huid zacht en glad.

Seaweed Pore Perfector, The Body shop €19,00.
Dit product is dé uitkomst voor de huid die gedurende de dag snel gaat glanzen. Ik breng ‘m aan na mijn dagcrème en voor mijn make-up. Hij matteert, laat mijn make-up egaler aanbrengen en zorgt ervoor dat mijn make-up niet gaat glijden. Dit is een van de weinige producten die werkt voor mijn huid. Ik heb alleen vernomen dat de kans bestaat dat deze uit het assortiment gaat verdwijnen. Het zal eens een keer niet zo zijn!

Make-up:

10
Rimmel Stay Matte Foundation, Kruidvat €9,99.
Deze moest ik natuurlijk wel noemen. Voor mij de beste foundation en ik gebruik ‘m al een jaar of twee. Het is een liquid mousse foundation, ideaal voor de vette huid. Hij is erg matte en blijft aardig lang op zijn plek, langer dan de gemiddelde foundation. Je brengt wel snel te veel aan, daar moet je dus mee opletten.

8NYX blush in Taupe, Amazon.co.uk  ongeveer €7,00.
Een assig bruine, matte blush. Perfect voor de lichtere huidjes met een roze ondertoon en de ideale tint om mee te contouren.

9MAC Mineralize Skinfinish in Lightscapade, Douglas of MAC Counter €29,50.
Een vrij koele en subtiele highlighter met een hele kleine shimmer erin. Je kunt ‘m opbouwen en zo heftig maken als je zelf mooi vindt. Ik vind ‘m prachtig en hij is ideaal voor wanneer je highlighter wilt gaan dragen, maar nog niet all the way durft te gaan.

6MAC eyeshadow in Satin Taupe, Douglas of MAC Counter, €17,50.
Make-Up Studio eyeshadow refill in 438, Make-Up Studio €6,90.
Deze twee oogschaduws voeg ik even samen. Satin Taupe is een koele bruin/taupe tint met een satin finish (de naam gaf het al een beetje weg), dus geen glitters maar een satijnen glans. 438 is een matte, taupe kleur die net wat meer neigt naar paars. Ze zijn samen heel mooi te combineren en de pigmentatie is onwijs goed.

Haarverzorging:

3
Schwarzkopf Reflex-Silver Shampoo, Kruidvat €5,69.
De perfecte shampoo om de gele gloed mee uit je haar te krijgen. Het heeft mijn haar echt zilver/witblond gemaakt! Ik heb er een uitgebreid review over geschreven, deze lees je hier.

4Inecto Super Moisturising Coconut Conditioner, Kruidvat €3,99.
Conditioners werken voor mij allemaal wel ongeveer hetzelfde. Ik kies er altijd een met de lekkerste geur. Met die geur zit het sowieso wel goed bij deze conditioner, maar ik merkte ook zo’n groot verschil aan mijn haar na het wassen en föhnen! Het voelde een stuk voller en gezonder, alsof het een flinke boost had gehad. Dit komt doordat er pure kokosnootolie inzit, waarvan bewezen is dat het diep in het haar dringt en het haar herstelt. Wel even zorgen dat je ‘m goed uitspoelt, maar verder wat mij betreft zeker het proberen waard.

5Batiste Droogshampoo XXL Volume, Kruidvat €5,89.
Dankzij deze droogshampoo was ik mijn haren nog maar eens in de vier dagen. Je spuit wat in op de haaraanzet, masseert het in en je haar voelt minder vet en krijgt meteen ook een volume boost. Hij maakt je haar wat stugger, maar voelt een stuk minder stug dan bijvoorbeeld een volumepoeder.

Dit zijn op dit moment mijn meest gebruikte en absoluut favoriete producten! Ik ben benieuwd naar jullie meest geliefde items. Als je nog aanraders hebt, laat die dan vooral achter in de comments!

– x Karlijn.

2 gedachtes over “Ultimate beauty favorites

Geef een reactie

