ZOEVA 104 Buffer en 107 Powder Polish

10

Zoeva is een duits merk dat staat voor luxueuze, hoge kwaliteit voor een relatief lage prijs en vele bloggers zijn dan ook groot fan van deze kwasten. Ik wilde ze graag zelf ook eens proberen en bestelde twee kwasten via de online shop van Douglas. Na veel research besloot ik voor de 104 Buffer en de 107 Powder Polish te gaan.

9

8

De kwasten komen individueel in een mooi etuitje en de haren zaten netjes beschermd in plastic. Zo op het eerste gezicht zien ze er al veelbelovend uit. Een mooi strak design, zwart met zilver. De kwasten hebben allebei synthetische haren en voelen enorm zacht. De breedte van de top is ongeveer 3,5 centimeter. Dit soort kwasten zijn ideaal voor het aanbrengen van foundation. De Buffer is net iets korter dan de Powder Polish en dan ook net iets korter dan de doorsnee foundation kwast. Ze zijn vrij dik, voelen wat zwaar maar liggen prima in de hand en zijn fijn in gebruik.

13

104 Buffer (€15,95):
De buffer bevat heel veel dicht op elkaar staande haren, met een plat afgesneden top. Dit soort kwasten zorgen voor een zeer goede dekking. Ze werken de foundation mooi in je huid en zorgen voor een soort airbrush effect. De Buffer van Zoeva doet dit ook! Als je nog nooit een buffer kwast gebruikt hebt (zoals ik) is het even wennen. Je maakt ronddraaiende of deppende bewegingen, maar moet niet te hard drukken. Omdat de kwast zo stevig is, merk ik dat ‘ie nog wel eens mijn foundation wil verschuiven wanneer ik te hard druk. Er onstaan dan vegen en het lijkt net of mijn foundation er weer af is. Ik ben een stippling brush gewend en die zijn veel soepeler en lichter. Het is dus even omschakelen. Na vaker gebruik leer je ermee omgaan en brengt ‘ie erg mooi en egaal mijn foundation aan. Ja, over deze kwast ben ik zeer tevreden. Hij had misschien wat soepeler gemogen zodat ‘ie wat vriendelijker is voor mijn huid, maar verder is ‘ie prima!

14

107 Powder Polish (€17,95):
Ook deze kwast bevat veel dicht op elkaar staande, stevige haren, alleen is deze rond afgesneden. Je kunt ‘m voor meerdere doeleinden gebruiken. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik er nou mee moet. Ik vind ‘m voor alle doeleinden niet echt geweldig. Ik hoopte ‘m te kunnen gaan gebruiken als poederkwast, aangezien ik wel van een goede dekking houd en daar zorgen de dicht op elkaar staande haren voor, maar daar is ‘ie toch te stug voor. Je kunt er eventueel poeder deppend mee aanbrengen of zachtjes ronddraaiende bewegingen maken, maar pas op dat ‘ie je foundation niet verschuift. Als ik de Buffer niet had gekocht, had ik de Powder Polish gebruikt voor foundation. Hij werkt prima, maar hij heeft gewoon niet mijn voorkeur. Ik kan er (nog) niet heel goed mee overweg. Ik kan me wel voorstellen dat ‘ie ideaal zou zijn voor poederfoundation.

11

16

Ik kan de ZOEVA 104 Buffer zeker aanraden! De 107 Powder Polish zou ik laten liggen, tenzij je een rond afgesneden foundation kwast fijner vind dan een platte. Iedereen heeft zo zijn voorkeur! Mocht je ze allebei kopen, dan is in mijn ogen één van de twee overbodig. De kwasten zelf zijn wel van enorm goede kwaliteit en ik vind ze er erg professioneel uitzien. De prijs-kwaliteitverhouding is dik in orde. Een ander pluspunt is dat ze heel weinig foundation opzuigen en je dus nauwelijks foundation verspilt. Ik ga zeker nog meer kwasten aanschaffen van ZOEVA!

ZOEVA is online te bestellen bij meerdere webshops, maar Douglas rekent geen verzendkosten en levert ze meteen de volgende dag! Dan is de keus natuurlijk snel gemaakt. Douglas verkoopt ze overigens alleen online en niet in de winkels.

17

Wat is jouw favoriete ZOEVA kwast?

Love, Karlijn.

 

12 gedachtes over “ZOEVA 104 Buffer en 107 Powder Polish

  1. manon pinkster zegt:

    Mooie kwasten! Een buffer kwast is inderdaad ff wennen, dat heb ik ook met die van mij (maar dan van real techniques). Ik heb 1 kwast van zoeva de luxe face paint. Die vind ik echt ideaal om mijn gezicht mee te shapen! Ik wil er zeker ook nog meer van hebben!

    Liked by 1 persoon

  2. Jasmine zegt:

    Ik heb hier zeker al eens over gehoord. Zoeva valt in de categorie Technique brushes waar ook veel over gepraat wordt. Ik zoek eigenlijk nog een geweldige stippeling brush: welke gebruikte jij en is het een aanrader?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

