Nail of the day: Essie – Sole Mate

2

Mijn eerste Essie nagellakje is een feit. Vaak genoeg liep ik langs het Essie schap en zag ik erg mooie kleurtjes staan, maar ik nam er nooit eentje mee. Misschien was het de prijs, want €9,99 voor een nagellak vind ik persoonlijk aan de dure kant. Toch hoorde ik vrij veel goeds over de lakjes van Essie en toen ik in Duitsland zag dat daar Essie net wat goedkoper is dan in Nederland, besloot ik toch een lakje mee te nemen. Ik ging voor Sole Mate en betaalde €7,95.

Ik vind de verpakking van Essie erg mooi. Een stevig vierkant glazen flesje met in het glas het merk verwerkt. Het kwastje is breed en rond afgesneden, waardoor je gemakkelijk in 3 stroken je nagel lakt. De lak zelf is niet te dik en niet te dun en ik hoop dat dit ook zo blijft. Je ziet bij sommige lakjes dat ze vrij snel indikken na een paar keer gebruiken.

7

Sole Mate vind ik erg mooi. Dit soort kleuren draag ik het liefst. Het lakje verschilt wel in elk licht van kleur.  Soms lijkt ‘ie donkerrood en soms zie ik er ook een klein beetje paars in. Hij is in ieder geval lekker donker en een perfecte najaarskleur. Al draag ik dit soort kleuren gewoon het hele jaar door. Daarnaast glanst de nagellak ook nog eens mooi en dekte hij al prima met 1 laagje. Toch heb ik twee laagjes aangebracht, omdat ‘ie dan beter houdt op de nagel en er net wat mooier uit komt te zien.

5Let niet op de wat slordige applicatie 😉

De lak droogt naar mijn mening snel genoeg op. Het duurt niet extreem lang maar gaat ook niet extreem snel. Het is dan ook geen ‘quick dry’ formule. Over de houdbaarheid kan ik helaas niet heel veel zeggen, omdat ik normale nagellak altijd over mijn gellak heen draag. Dit vind ik er persoonlijk mooier uit zien, maar gellak als basislaag zorgt er ook voor dat normale lak veel langer mooi blijft zitten. Ik draag nooit nagellak op zichzelf omdat dit er altijd al na een dag afligt en dat vind ik zonde van het werk en ook zonde van het geld. Nou merk ik ook wel op mijn gellak verschil tussen goede en slechte nagellak. ‘Slechte’ nagellak gaat bijvoorbeeld sneller slijten aan de nagelrand en dit merk ik bij mijn Essie lakje nog niet. Het zit er nu drie dagen perfect op met geen enkele beschadiging. Mooi!

6

Ik ben erg tevreden over Sole Mate van Essie. Het is een van mijn favoriete nagellakjes en ik ga zeker wat meer kleuren inslaan.

4

Essie is te koop bij DA en Etos voor €9,99.

Wat vinden jullie van Essie en wat is jullie favoriete kleur? Slijt ‘ie snel van de natuurlijke nagel af?

Love, Karlijn

10 gedachtes over “Nail of the day: Essie – Sole Mate

Geef een reactie

