Maybelline Color Tattoo 24HR Eyeshadow 40-Permanent Taupe

3

Afgelopen zaterdag ben ik een dagje naar Duitsland geweest. We zijn gaan winkelen in Limbecker Platz in Essen. Limbecker Platz is een enorm overdekt shopping center met onder andere een DM. DM is de Duitse versie van Kruidvat en verkoopt net wat meer make-up producten. Daarnaast is bijna alles een stuk goedkoper dan in Nederland. Zeker een aanrader om eens lekker make-up te shoppen in Duitsland, dus! Ik nam onder andere Maybelline Color Tattoo in de kleur Permanent Taupe mee naar huis. Ik betaalde €6,75 in plaats van €9,99.

2

Ik kende de Color Tattoo Eyeshadows al en ik had zelf al On And On Bronze in mijn collectie. Ik vind het een erg fijn product, dus ik wilde meer kleuren. Ik kon Permanent Taupe nergens meer vinden in Nederland! Geen idee waarom wij hebben besloten de meest gangbare kleur uit de Color Tattoo collectie eruit te halen, maar hey, daar zijn we Nederland voor. Nederland maakt érg goede keuzes wat make-up collecties betreft.

5

6

Ik had Permanent Taupe al meerdere keren getest bij Boots in Londen, maar steeds niet meegenomen. Ik wist dus dat Permanent Taupe een matte taupe kleur was. Koel grijsbruin met een paarse ondertoon. Toen ik ‘m thuis swatchte voor foto’s, kwam ik er achter dat hij helemaal niet matte is! Heel internet beweert dat Permanent Taupe matte is en ook ik dacht dat gezien te hebben aan mijn swatches, maar nee. Hij bevat heel veel kleine zilveren glittertjes. Minder heftig dan bijvoorbeeld On And On Bronze, maar toch duidelijk zichtbaar, vooral in het licht. Misschien hebben ze de formule aangepast? Heb ik een unieke Permanent Taupe? Ik lees echt nergens dat deze zilveren glitter bevat…

7Zie je de glitters?

Kleine teleurstelling, aangezien ik van matte houd, maar dat neemt niet weg dat Permanent Taupe toch een hele mooie, neutrale tint is. Je kunt ‘m licht aanbrengen, maar ook opbouwen tot een donkerdere avondlook. Het is een crème oogschaduw die vrij snel opdroogt wanneer je ‘m aan hebt gebracht. Hij is prima op zichzelf te dragen en valt nog goed te blenden vlak na het aanbrengen, zodat je de harde lijnen wat kunt vervagen. Vooral als je er een oogschaduw bij inblendt gaat dit goed. Dit soort oogschaduws zijn perfect wanneer je een snelle ooglook wilt maken zonder al te veel moeite. Je kunt ‘m ook gebruiken als oogschaduwbasis. Eenmaal aangebracht blijft ie goed op zijn plek en gaat niet in de lijntjes zitten. Ik merkte wel dat Permanent Taupe minder mooi blijft zitten dan On And On Bronze. Waar dit aan ligt weet ik niet. Color Tattoo’s zitten in een stevig glazen potje met een plastic draaidop (jammer dat daar zo’n enorme barcode bovenop gedrukt staat). Let wel op dat je ‘m elke keer goed dichtdraait, anders drogen dit soort oogschaduws snel uit.

8

Ik geloof dat Maybelline bezig is met meer matte kleuren, correct me if I’m wrong, maar ik dacht dat ik er al een zag liggen bij Kruidvat. Een matte crème tint. Hopen dat deze wel echt matte zijn en dat ze dan ook komen met een mooie echt matte bruin of taupe. Dan ben ik helemaal tevreden. De Color Tattoo’s zijn ideaal.

In de DM zit alles trouwens enorm goed dichtgeplakt. Zo weet je dus zeker dat er niemand met zijn vingers in jouw make-up heeft gezeten en hij nog bacterievrij is en niet binnen 2 dagen uitdroogt. Ook hier mag Kruidvat een voorbeeld aan nemen!

14

Maybelline Color Tattoo 24HR is te koop bij alle drogisterijen voor €9,99.

Wat vinden jullie van de Color Tattoo eyeshadows van Maybelline? Is jullie Permanent Taupe wel echt matte? Misschien op het eerste oog, maar houd ‘m eens in het licht!

Love, Karlijn

3 gedachtes over “Maybelline Color Tattoo 24HR Eyeshadow 40-Permanent Taupe

Geef een reactie

