Mijn haar routine

4

Het leek me leuk om mijn haar routine met jullie te delen en te laten zien welke producten ik tegenwoordig gebruik om mijn haar mee te verzorgen en te stylen. Benieuwd naar mijn favoriete haarproducten? Lees dan verder.

Vroeger waste ik mijn haar elke dag. Ik gebruikte een random shampoo en conditioner van Andrélon. Gewoon een die ik er leuk uit vond zien. Mijn haar was aan het einde van de dag alweer vet. Dit komt door het vele wassen! Je hoofdhuid raakt geïrriteerd en gaat veel te veel talg aanmaken, waardoor je haar dus vet wordt. Ik ben hiervan afgekomen door het wassen af te bouwen. Ik geloof dat het vakantie was en ik dus geen verplichtingen had. Ik besloot mijn haar een paar weken zo min mogelijk te wassen en langzamerhand werd het veel minder snel vet. Het scheelde ook een hele hoop tijd en moeite iedere dag! Tegenwoordig was ik mijn haar één keer in de drie dagen, tenzij ik een afspraak heb.

1

Ik was mijn haren met de Reflex Silver Shampoo van Schwarzkopf. Tegenwoordig heb ik een soort balayage in mijn haar, een natuurlijke kleur overloop van mijn eigen haarkleur (donkerblond) naar witblond. Om het witblond écht wit te krijgen en wit te houden, werkt deze shampoo perfect. Ik laat ‘m vijf tot tien minuutjes intrekken en zo haalt hij de gele gloed uit mijn haar. Hoe vaker je ‘m gebruikt, hoe witter je haar wordt!

Daarna gebruik ik de Color Save conditioner uit de SP lijn van Wella. Deze kocht ik bij de kapper. Een prima conditioner die mijn haar verzorgt, verzacht en mijn kleur beschermt tegen vervagen.

Een keer in de week gebruik ik een haarmasker in plaats van een conditioner, omdat mijn haar van zichzelf erg droog is en af en toe een hydratatie-boost nodig heeft. Ik gebruik het Wella Luxe Oil Keratine Restore Mask. Dit masker kocht ik online bij een kappersgroothandel. Deze laat ik zo’n tien minuten intrekken. Hij laat mijn haar weer gezond en vol aanvoelen en ruikt ook nog eens heerlijk.

2

Na het douchen gebruik ik Gliss Kur Hair Repair spray voor zeer droog en beschadigd haar. Deze spray zorgt voor een betere doorkambaarheid en verzorgt mijn haar nog eens extra. Deze kocht ik bij Op=Op Voordeelshop.

Hierna gebruik ik Schwarzkopf Got2b Smooth ’n Chic anti-frizz lotion. Deze gaat pluizen tegen, maakt mijn haar glad en werkt meteen als hittebescherming. Ook bevat deze lotion een UV-filter!

Sinds kort gebruik ik daarna L’Oréal Elnett Satin Heat Protection Volume spray in mijn haar. Dit beschermt extra goed tegen de hitte van de föhn en stijltang en geeft daarnaast mijn haar na het föhnen wat extra volume.

1 (2) 3

Hierna föhn ik mijn haar naar voren, met mijn hoofd naar beneden en wanneer mijn haar helemaal droog is stijl ik het met mijn stijltang. De dagen dat ik het niet was, stijl ik het meestal nog een keer vluchtig of ik draag mijn haren in een knot of staart. Mocht mijn haar wat pluizen of erg droog aanvoelen, dan gebruik ik het Wella SP Luxe Oil haarserum in de lengtes van mijn haar. Wanneer ik er een keer wat extra’s mee wil doen en lekker veel volume wil creëren, gebruik ik een Sea Salt Spray van L’Oréal of een volumepoeder van Biosilk. Dit maakt je haar stug, waardoor het omhoog blijft staan. Een nadeel hieraan is dat je je haar de volgende dag wel écht moet wassen.

5

Dit is mijn haar routine! Het lijkt misschien veel, maar ik merk echt verschil als ik één van deze producten weglaat. Mijn haar is erg droog en aangetast, dus het heeft ook wel veel verzorging en bescherming nodig.

Welke haarproducten gebruik jij?

– Karlijn x

4 gedachtes over “Mijn haar routine

Geef een reactie

