16 juli 2015, de geboorte van mijn neefje

Robin
Ik werd wakker rond 07:30 uur, keek op mijn telefoon om de tijd te checken en zag dat ik een bericht had. Mijn wekker ging die dag pas om 09:00 uur dus ik draaide me zonder mijn berichten te lezen nog een keer om. Om 08:00 uur werd ik nog een keer wakker en opende ik mijn Whatsapp. Bericht van mijn zus; haar vliezen waren die nacht gebroken en mijn neefje was op komst! 

Een betere wekker kun je je niet wensen. Ik zou voor de eerste keer tante worden en ik was dan ook direct klaarwakker. Ik sprong mijn bed uit en ging naar de kamer van mijn ouders waar mijn moeder nog sliep. ‘Mam! De baby komt!’ Nu was ook mijn moeder klaarwakker en de nodige telefoontjes werden gepleegd. Overgroot oma werd gebeld en ook zij was enorm blij. Eindelijk was het moment daar. Het moment dat ik al maanden in mijn hoofd afspeelde zou die dag gaan gebeuren. Trillend van de spanning kreeg ik mijn ontbijt amper weg. Ook mijn make-up ging lastig. Ik wilde alles tien keer zo snel doen maar het ging tien keer zo langzaam. Puur en alleen omdat ik het ene moment door mijn kamer danste en het andere moment voor me uit zat te staren op mijn bed.

Over een uurtje zou mijn tweede inwerk dag beginnen en hier stond mijn hoofd natuurlijk totaal niet meer naar. Berichtjes zoals ‘ze heeft nu al vier centimeter ontsluiting!’ ‘En nu al 6!’ maakten het er niet beter op. Het ging zo onwijs snel. Eenmaal bij mijn werk aangekomen werd ik (gelukkig) direct weer weggestuurd. ‘Wegwezen! Naar het ziekenhuis, jij!’ Ik heb een hekel aan fietsen, maar het fietsen ging nog nooit zo snel en moeiteloos. De tegenwind voelde ik niet eens en voor ik het wist was ik bij het ziekenhuis aangekomen waar mijn zus zou gaan bevallen.

Nog steeds op van de zenuwen en spanning duwde ik nog net niet iedereen aan de kant om zo snel mogelijk bij de lift te zijn. De lift, waarmee ik naar de elfde verdieping moest, stopte natuurlijk op elke verdieping. Hij piepte en kraakte ook nog eens aan alle kanten, dus die scène uit Friends waar Ross, Susan en Phoebe vast zaten in een kamertje in het ziekenhuis tijdens de bevalling van Ross z’n ex vrouw speelde al door mijn hoofd.

Eindelijk aangekomen bij de kamer waar mijn zus lag. Mijn moeder zat al voor de deur op een stoel en ik ging erbij zitten. De verloskundige kwam af en toe naar buiten om te melden hoe het ging. Mijn zus deed het goed. Iets wat een verloskundige natuurlijk altijd zegt, maar toch stelt het gerust. Ik wilde mijn zus het liefst nog een knuffel geven, maar dat ging niet meer. De weeën waren al flink op gang en alles ging erg snel. Toen ze rond 11:30 uur al op 10 centimeter zat, kwamen ook mijn vader en broer naar het ziekenhuis. We gingen met z’n allen in de wachtkamer zitten (ook omdat ik het niet trok om mijn zus te horen bevallen) en toen begon het lange wachten. Ondanks dat de ontsluiting zo snel ging, duurde de bevalling daarna toch nog twee uur. De baby was met zijn gezichtje omhoog gedraaid, wat alles een stuk moeilijker maakte. Hoe langer je daar zit te wachten, hoe meer er door je hoofd gaat. Zal alles wel goed gaan? Zou mijn zus het nog wel trekken? Wat nou als er iets mis is met de baby? Of met mijn zus?

Mijn moeder en ik besloten om eens naar het kamertje te lopen en aan de deur te luisteren. Precies op dat moment hoorden we mijn zus, maar ook de baby! De baby werd precies op dat moment geboren. Ik hoorde hem huilen en daardoor begon ik ook. Ik hoorde mijn baby neefje voor de eerste keer en hoorde ook een opgeluchte zucht van mijn zus en haar vriend. Wat een mooi moment was dat. Vanaf die dag zit ik op een roze wolk. Mijn grote zus is moeder geworden en ik ben vanaf nu tante van haar prachtige, gezonde zoontje.

Het moment dat ik de kamer binnenliep en hem bij mijn zus zag liggen, zij en haar vriend (verloofde) totaal uitgeput, maakte me zo trots. En het moment dat ik hem vast hield maakte me opslag verliefd.

IMG_2900  IMG_2906

16 juli 2015, de dag waarop het grote wondertje Robin geboren is.
Ik ben vanaf nu trotse zus, troste schoonzus en trotse tante.

‘Jij brengt de hemel dichterbij.’ 

– Karlijn x

10 gedachtes over “16 juli 2015, de geboorte van mijn neefje

Geef een reactie

