Copy my make-up| EOTD #3

1e

Ik ben weer eens met make-up gaan spelen en dit is het resultaat! Een matte, lichtroze look met een donkere cut crease en een flinke wing. Benieuwd hoe ik deze look gemaakt heb, lees dan verder.

8

Als eerste: wat is een cut crease? Een cut crease is een goed zichtbare lijn in de arcadeboog (de plooi onder het bot van de oogkas). Je zet je arcadeboog dus extra goed aan en laat er zo nog meer schaduw op vallen. Doordat je de oogschaduw die je hier aanbrengt niet naar beneden blendt met de oogschaduw op het ooglid en ook niet samen in een V- of C vorm blendt in de buitenste ooghoek, krijg je een vrij harde en opvallende lijn. Ik vind het persoonlijk extra chique en speciaal. Het is dus als het ware een strakke lijn boven je bewegende ooglid.

Ik bracht als eerste een wit creamy potlood aan over heel mijn ooglid en in mijn arcadeboog. Dit zorgt ervoor dat alle kleuren die je eroverheen aan gaat brengen extra goed uitkomen. NYX Jumbo Eyepencil in Milk is hier bijvoorbeeld perfect voor.

1

Vervolgens plakte ik wat tape (er bestaat speciale huidvriendelijke make-up tape) vanuit mijn onderste waterlijn schuin omhoog. Dit zorgt ervoor dat mijn oogschaduw en eyeliner in één strakke lijn zullen lopen en niet uit worden geblend. Ik bracht een lichtroze kleur aan op mijn bewegend ooglid, tegen de tape aan. Ik gebruikte hiervoor de Ball Blush van Catrice, want een blush kan ook prima als oogschaduw! Net als dat een lipstick weer prima als blush kan. Nu beginnen we aan de cut crease. Ik nam een dun, schuin afgesneden kwastje en bracht hiermee de donkerbruine kleur aan. Volg de plooi onder je wenkbrauwbot en trek die lijn.

22

Neem vervolgens een kleine blendingbrush en blend de lijn naar boven. Zorg dat de lijn tussen het roze en het bruin strak blijft. Wil je de cut crease nog dunner en strakker, trek dan na het blenden nog eens extra die lijn met een dun kwastje en een donkere kleur. Ik pakte daarna een zwarte oogschaduw en zette de buitenkant van de cut crease nog wat extra aan. Dit geeft net wat extra diepte.

Tijd voor de eyeliner. Dit gaat erg gemakkelijk dankzij de tape! Volg de lijn van de tape en trek ‘m door over je ooglid.  Maak ‘m zo dik als je zelf wilt. Hoe dikker, hoe heftiger en dramatischer de look. Hoe dunner, hoe chiquer.

3

Bij mijn onderste wimperrand bracht ik nog wat van dezelfde bruine oogschaduw aan en wat zwart in de buitenste ooghoek. In mijn binnenste ooghoek bracht ik een witte, matte highlighter aan en onder mijn wenkbrauw een glanzende (die op de foto wat warmer en geler uitpakt dan de bedoeling was, een koele highlighter had er beter bij gepast).

Als finishing touch trok ik een lijntje onder mijn eyeliner met het witte creamy potlood. Dit maakt de look net wat aparter en speelser en laat extra goed die strakke lijn zien. Nu nog wat zwart oogpotlood op de bovenste waterlijn en een huidskleurig oogpotlood op de onderste, wat mascara en klaar!

9

Een cut crease vergt even wat oefening, maar dan heb je ook wat. Je kunt de lijn zo dun en strak houden als je wilt. Een hele dunne cut crease vind ik persoonlijk ook erg  classy en mooi. Wil je deze look wat natuurlijker maken voor overdag? Gebruik lichtere tinten, laat de glanzende highlighter en het witte lijntje weg en zet een subtielere winged eyeliner.  Een laatste tip: gebruik kwalitatief goede kwasten en goed gepigmenteerde oogschaduw. Dat scheelt ècht enorm.

Mocht je ook aan de slag willen met een cut crease, succes en vooral: have fun! Spelen met make-up is leuk! En, hoe vaker je het doet, hoe meer je leert en hoe makkelijker het gaat! 

10

Gebruikte producten:
Wenkbrauwen: Catrice Eyebrow Pencil 020 Date with Ash-ton
Oogschaduwbasis: Essence I Love Stage
Creamy witte oogpotlood: Kryolan
Oogschaduw: De bruine en zwarte kleur en matte highlighter komen uit mijn zelf samengestelde oogschaduw palette van Make-Up Studio, de roze kleur is de Ball Blush van Catrice, glanzende highlighter komt uit mijn oogschaduw palette van Boozy Cosmetics die niet meer te koop is.
Oogpotlood: Catrice Kohl Kajal en BeYu soft liner 512
Mascara: L’Oréal Volume Million Lashes Waterproof
Concealer: NYX HD Concealer 03

– Karlijn x

9 gedachtes over “Copy my make-up| EOTD #3

Geef een reactie

