Catrice Nomadic Traces Matt Bronzer C01

111

Vandaag weer een artikel over een product uit een Limited Edition lijn. Deze keer een bronzer uit de Nomadic Traces lijn van Catrice in de kleur C01 Brave Bronze. Het komt maar weinig voor dat make-up items uit limited edition lijnen me zo erg aanspreken dat ik ze direct koop. Maar wanneer er ‘matt’ op de verpakking staat en ik zie dat het een koele tint is, ben ik al snel verkocht.

1

De bronzer komt maar in een tint: C01 Brave Bronze. Het is een hele lichte bronzer in een koele bruintint (de camera laat ‘m weer eens warmer lijken). Ideaal om mee te shapen, maar ook perfect om mee te bronzen, omdat ‘ie ook weer niet tè koel of te grijzig is . De verpakking vind ik erg mooi. Het is gemaakt van vrij dik plastic en is daardoor erg stevig. De bronzer zelf heeft ook nog een mooi reliëf. Altijd leuk als je ziet dat er veel aandacht is besteed aan de uitstraling van een product. Het oog wil ook wat!

Dit zegt Catrice over deze bronzer:

‘Hete woestijn. De Matt Bronzer tovert onmiddellijk een zomerse gloed op de huid. De matte poedertextuur is ook ideaal om mee te shapen. Het opvallende reliëf doet denken aan zonnestralen en is een ware eyecatcher die je meteen in de stemming brengt voor nieuwe avonturen.’

9

De bronzer is inderdaad heel erg poederig qua textuur en dus niet zo zuinig in gebruik. Hij laat erg veel product los na een keer met je kwast eroverheen te gaan. Hij geeft dan ook erg veel pigment af. Van te voren dus even goed je kwast aftikken. Ik bracht de bronzer aan op en onder mijn jukbeenderen, op mijn voorhoofd en op mijn kin. Ik merkte dat mijn gezicht een heel natuurlijke zomerse gloed kreeg, alsof ik lekker in de zon had gelegen. Zo mooi! Hij is heel erg natuurlijk omdat ‘ie zo licht is, geen oranje ondertoon heeft en geen glitters bevat, wat de meeste bronzers wel hebben. Je ziet geen duidelijke neppe strepen of vlekken waar je de bronzer hebt aangebracht. Daarnaast laat hij zich heel mooi in de huid blenden. De houdbaarheid op mijn huid is ook heel erg goed! Hij blijft de hele dag mooi op zijn plek, wat ik nog nooit echt heb ervaren met een make-up product. Zelfs een dagje winkelen met 32 graden hield ‘ie prima uit. Het leek zelfs wel alsof mijn foundation mooier bleef zitten, waarschijnlijk door het matterende effect. Voor meiden met een donkerdere huid zal deze bronzer te licht zijn en wegvallen. Deze tint is dan wel weer echt perfect voor de lichtere huidjes. Dit is de beste bronzer voor mijn huidskleur die ik tot nu toe geprobeerd heb! 

2

Helaas is dit dus, voor de verandering, een limited edition en is ‘ie binnenkort weer voorgoed verdwenen. Zonde! Ik ben de volgende dag dan ook direct meerdere Kruidvat filialen binnengerend om nog wat back-ups in te slaan. Ik heb er nu drie, dus ik kan even vooruit. Ze waren nu ook nog eens voor de helft van de prijs, dus dit is het perfecte moment om nog even een voorraadje in te slaan!

11

Catrice Nomadic Traces Matt Bronzer 12g. in C01 Brave Bronze is te koop bij Kruidvat voor €4,99.

– Karlijn x

7 gedachtes over “Catrice Nomadic Traces Matt Bronzer C01

Geef een reactie

