Essence #SecretParty blush 01 Pink Up Your Life

11

Er ligt weer een nieuwe limited edition lijn in de Essence schappen bij Kruidvat. De #SecretParty collectie. Dit is een hele zomerse make-up collectie, in felle kleurtjes, met leuke opdruk en in een vrolijke verpakking. Ik zag onder andere een bronzer, wat nagellakjes en een enorme kabuki brush, maar ik besloot voor de blush te gaan.

2

Jullie weten waarschijnlijk ondertussen wel dat ik qua blush bij mezelf vooral houd van matte, koel roze tinten. Deze zijn alleen zo moeilijk te vinden! Je kunt begrijpen hoe enthousiast en tegelijkertijd verbaast ik was toen ik deze blush zag liggen. Helaas is het wederom (net als de Ball Blush van Catrice) een limited edition, wat betekent dat ‘ie binnenkort weer uit de schappen zal verdwijnen. Zoveel van mijn meest favoriete make-up items komen uit limited editions! Zo jammer.

Terug naar de blush. Deze komt maar in een kleur: 01 Pink Up Your Life. Eerst maar eens kijken wat Essence zelf over deze blush zegt:

‘Fun in the sun! The blush conjures-up a gorgeous, summery look in warm pink on your cheeks. It’s silky powder texture is easy to blend and feels wonderfully pleasant on your skin’.

7

6

Toen ik ‘m uit ging testen, zowel op mijn hand als op mijn wangen, merkte ik inderdaad dat ie erg zacht en poederig is en zich makkelijk laat blenden. De blush geeft alleen niet enorm veel pigment af en je moet ‘m wel even opbouwen, wil je ‘m duidelijk terug zien op je wangen. Op zich ideaal voor de meiden die pas beginnen met make-up. Er kan niet veel fout gaan wanneer er niet een enorme veeg aan roze pigment op je wang zit na een keer met je kwast er overheen te gaan. Voor mij persoonlijk had ‘ie wel wat meer pigment mogen hebben. Simpelweg omdat je ‘m zoveel op moet bouwen (als je ‘m echt goed zichtbaar wilt hebben), dat het geheel wel heel erg matte en poederig word. De kleur is verder wel mooi zacht roze en ziet er heel lief en natuurlijk uit op de wangen (als je dus tevreden bent met een laagje of twee). Ik heb van mezelf een vrij lichte huid en ik kan me zo voorstellen dat deze blush minder goed uitpakt bij wat meer getinte dames, omdat ‘ie zo licht is.  Wat ik wel vreemd vind, is dat ze het een warm roze blush noemen. Dat is ‘ie echt niet, al lijkt dat wel zo op de foto’s. Toch is hij zelfs nog koeler dan de Ball Blush van Catrice. Verder is het net het kleine zusje van Sleek Pixie Pink. En Pixie Pink is erg fel maar ook erg koel! Dus waarom Essence deze blush een warme ondertoon vindt hebben, dat begrijp ik niet helemaal.

5

De houdbaarheid is prima, niet opzienbarend goed of slecht. Mocht ik ’s avonds weer de deur uit gaan, dan werk ik ‘m nog een keer bij. Maar dat doe ik met al mijn make-up. Wat zou het heerlijk zijn als er ooit make-up op de markt komt die ook écht 24 uur op zijn plek blijft en óveral tegen kan. En dan bedoel ik dat het er dus om 24:00 uur nog precies zo uit ziet als toen je het aanbracht om 07:00 uur. Make-up merken beweren dat soort dingen soms wel, maar laten we eerlijk zijn, dat maken ze echt nooit helemaal waar. Step up your game, make-up industry! Ontdek eens wat wondermiddeltjes, met name voor de vette huidjes onder ons!

Al met al ben ik redelijk enthousiast. Het is niet dat ik huilend voor de Essence schappen zal staan wanneer deze limited edition weer verdwenen is, maar ik vind het toch een erg mooie blush. Heel neutraal, gezond en fris. En voor de prijs hoef je het zeker niet te laten!

12

Essence #SecretParty blush in 01 Pink Up Your Life bevat 11 gram en is te koop bij Kruidvat voor maar €2,99.

Wat is jouw favoriete blush?

– Karlijn x

2 gedachtes over “Essence #SecretParty blush 01 Pink Up Your Life

Geef een reactie

