The Body Shop InstaBlur Make-Up Primer

3

Weer een product van The Body Shop! Deze keer een primer. Primer breng je aan na je dagcrème en voor je foundation, als een soort basis voor je make-up. Het zorgt ervoor dat je foundation egaler aanbrengt en de hele dag goed blijft zitten. Althans, dat hoort een primer te doen. Ik had zoveel positieve reviews gelezen over dit product dat ik ‘m wel moest testen. Benieuwd of InstaBlur mij ook zo goed bevalt? Lees dan verder.

Wat me opviel bij alle reviews over deze primer, is dat voornamelijk meiden met een droge huid ‘m getest hadden, terwijl deze primer juist speciaal voor de vette huid bedoeld is. Zo krijg je dus alsnog niet écht een goed beeld van hoe die werkt. Ik heb een vette huid die gaat glimmen gedurende de dag (vreselijk vind ik dat) en mijn poriën zijn ook vrij duidelijk aanwezig (bedankt mam). De ‘ideale’ huid om deze primer op te testen, zou je zeggen.

2

InstaBlur komt in een tubetje van 25 ml. Hier doe je redelijk lang mee, aangezien hij zuinig is in gebruik. Daarnaast is een tube het meest hygiënisch, ook niet onbelangrijk! Hij belooft twaalf uur lang te matteren, poriën te vervagen, vlekjes te verbergen, de huid te egaliseren en make-up langer te laten blijven zitten. Alsof er een Instagram filter over je huid zit. En laten we eerlijk wezen, we willen allemaal wel dagelijks over straat met Hudson of Sierra over ons gezicht. Dat zijn in ieder geval erg mooie beloftes. Erg gevaarlijk ook…

Wat ik meteen opmerkte, was de aparte substantie. The Body Shop zegt zelf: ‘de unieke formule met een matterend bolletjespoeder egaliseert en hydrateert onder andere dankzij Vitamine E’. Het lijkt een beetje korrelig en droog (bolletjespoeder?), zeker geen crème. Het brokkelde ook gelijk af en viel op de grond de eerste keer dat ik in de tube kneep. Productverspilling, geen goed begin. Het aanbrengen gaat wat lastig omdat het dus zo brokkelig is. Eenmaal uitgesmeerd voelt het heel zacht en glad. Best fijn! Degenen die weten hoe siliconen in een product aanvoelen, zullen ze hier ook gelijk in herkennen. Hij matteert heel mooi en legt echt een laagje over mijn huid waardoor mijn poriën wat vervagen en mijn huid egaler lijkt. Vlekjes verbergt ‘ie niet. Hoe zou die dat ook moeten doen? Het is geen concealer…

4

5

Ik bracht foundation eroverheen aan en merkte geen spectaculair verschil. Niet qua aanbrengen maar ook niet qua eindresultaat. Mijn foundation zat op zich prima, maar niet beter vergeleken met andere primers. Ik had zelfs het idee dat foundation aanbrengen wat lastiger ging en het er wat minder mooi uitzag. Minder natuurlijk en minder egaal, maar dat kan aan mij en mijn perfectionistische oog liggen. Ik was in ieder geval niet zo enthousiast als ik hoopte te zijn. Misschien dat mijn enthousiasme nog zou komen als ik zou merken dat na heel wat uurtjes mijn foundation nog opzienbarend mooi zat en mijn huid niet glom. Maar ook dit viel tegen. De primer laat mijn huid er vlak na het aanbrengen erg goed uitzien, maar eenmaal foundation aangebracht en wat uurtjes verder zie ik dat mijn huid vet is, glimt en dat mijn foundation is gaan schuiven. Teleurstelling!

Al met al valt InstaBlur mij dus best wel tegen, terwijl anderen er laaiend enthousiast over zijn. Misschien ligt het aan mij, ben ik te kritisch en zie ik de dingen erger dan dat ze zijn, maar ik heb betere ervaringen met andere (goedkopere) primers. Ik ga InstaBlur toch nog wat extra kansjes geven, in de hoop een manier te vinden waardoor ‘ie wel goed werkt. Misschien gaat ‘ie niet goed samen met mijn foundation, breng ik te veel aan of juist te weinig… In ieder geval is mijn zoektocht naar de perfecte primer nog niet  voorbij. Als iemand tips heeft voor een écht goed matte houdende primer, let me know!

6

Als jij gezegend bent met een minder vette huid, maar je huid is ook zeker niet droog, dan is deze primer misschien toch wel iets voor jou. Hij begint namelijk best aardig! Maar heb je een erg vette huid, dan kan deze primer dat niet écht aan en zou ik ‘m dus maar laten liggen.
InstaBlur is te koop bij The Body Shop voor €15,-.

Wat vind jij van InstaBlur?

– Karlijn x

5 gedachtes over “The Body Shop InstaBlur Make-Up Primer

  1. lifemustbefabulous zegt:

    Fijne review… ik zou hem niet aanschaffen denk ik… ben ook niet zo dol op siliconen hihi… maar je legt goed uit wat je ervan vind… niet alle producten van een merk zijn fijn.. ik ben van de bodyshop dol op de bodybutters en hun lipproducten met shea butter etc… XoXo Olivia 💕

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

