Wella SP Luxe Oil

11

Elke keer weer die zelfde kritiek als ik bij de kapper kom. ‘Je haar voelt droog, gebruik je wel onze shampoo, conditioner, ons haarmasker én ons fantastische serum? Dat heeft je haar namelijk écht allemaal nodig’. Ik antwoord altijd heel braaf met ‘ja, die gebruik ik allemaal…’ (wat ook echt zo is),  waarna ze me een beetje beduusd aankijken. Onder de indruk van het feit dat hun geweldige producten dus helemaal niet zoveel wonderen verrichten voor mijn haar. Ik zei dat ik het serum uit hun vorige productlijn gebruikte, maar nee deze nieuwe, Wella SP Luxe Oil, was toch echt nóg beter.

1

Aangezien ik mijn nieuwe, nog bijna helemaal volle flesje Biosilk Silk Therapy serum niet goed dicht had gedaan en deze dus helemaal leeg gelopen was in mijn haarproducten bak, kon ik wel een nieuw flesje gebruiken. Ik ging nu dus maar voor Wella SP Luxe Oil. De SP Luxe Oil lijn van Wella is de meest luxe en herstellende lijn voor droog en beschadigd haar. Ik kocht ‘m niet bij de kapper, maar via www.kapperskorting.nl omdat hij daar een stuk voordeliger is. Ik bestelde meteen het haarmasker uit deze lijn erbij, dus mijn kapper kan trots zijn. Ik was benieuwd of ‘ie echt veel beter was en of de kapper de volgende keer dan ook verschil merkt aan mijn haar.

Als eerste de verpakking. Een glazen flesje met gouden details, chique! Het is een pompflacon waarmee je goed kunt doseren. Dit herstellende Elixer bevat luxe oliën zoals Jojoba olie, arganolie en amandelolie. Het belooft de haarstructuur van binnenuit te verbeteren, voorkomt pluizen en laat je haar glanzen en zacht aanvoelen.

2

Het grootste pluspunt aan deze haarolie vind ik de geur. Wat ruikt ‘ie heerlijk! Onwijs zoet en bloemig. Als hier een parfum van zou zijn, zou ik ‘m direct aanschaffen. Echt de lekkerste geur die ik ooit bij een verzorgingsproduct geroken heb. Parfum staat dan ook vrij vooraan op de ingrediëntenlijst. Net als alcohol… Wat ik dan weer niet begrijp, aangezien alcohol uitdroogt en irriteert. Hoezo zit dat in een product wat juist hoort  te verzorgen en herstellen?

Ik heb het idee dat de geur wel eventjes in mijn haar blijft zitten, maar uiteindelijk voor een gedeelte vervliegt. De olie voelt vettig (logisch, het is olie) en voedend. Het maakt mijn haar inderdaad zacht en gaat voor een groot gedeelte het pluizen tegen. Ook glanst mijn haar mooi wanneer ik dit serum gebruik. Je kunt ‘m gebruiken op nat én droog haar, net wat jij fijner vindt werken. Ik gebruik ‘m meestal op droog haar, omdat ik dan beter kan aanvoelen of ik niet teveel in mijn haar smeer. Aangezien ik het liefst heel het flesje over mijn haar leegschud. (Ahh, die geur!) Ik heb vrij dun haar en voor mij is een half pompje genoeg. Ik merk dat het mijn haar toch vrij snel vet maakt wanneer ik net wat te veel gebruik. Let op met de dosering dus!

Wat ik ook nog wel eens doe wanneer mijn punten echt heel droog zijn, is een ruimere hoeveelheid aanbrengen in mijn punten voordat ik ga slapen, zodat mijn haar ’s nachts een flinke boost krijgt. Ik merk de volgende ochtend dan toch wel verschil! Dit doe ik meestal de nacht voordat ik mijn haar weer ga wassen, aangezien het je haar dus wat vetter maakt. Al zou ik de dag erna ook prima gewoon een staart in kunnen doen, want zo dramatisch vet is het ook weer niet.

4

Al met al een prima haarserum, al vind ik ‘m wel een beetje gehyped. Hij belooft wat meer dan wat ‘ie daadwerkelijk waarmaakt, want mijn haar is nog steeds aan de droge kant. Hij lost het probleem tijdelijk prima op en laat mijn haar er beter uitzien en gezonder aanvoelen, maar hij herstelt mijn haar verder niet aanzienlijk. Dat is ook eigenlijk onmogelijk. Als haar eenmaal ernstig beschadigd is en je hebt gespleten haarpunten, kan een product niet ineens je haar weer tot leven wekken. Dan zal toch echt de schaar er doorheen moeten. Het gebruik van serums en maskers geeft je haar alleen tijdelijk een boost en kan het splijten van je punten uitstellen of voorkomen.

Dus, wint Wella Luxe Oil het inderdaad van Biosilk Silk Therapy? Qua geur: JA. Qua werking vind ik ze vrijwel overeenkomen. Misschien dat de Luxe Oil mijn haar zelfs wel ietsje vetter maakt. Geen serum waar ik onwijs van onder de indruk ben (ik had hoge verwachtingen door alle aanprijzing en door al de goede ingrediënten), maar wel gewoon prima. Hij doet wat een serum hoort te doen. Niks meer, niks minder.

Ik kocht Wella SP Luxe Oil 30 ml. online voor ongeveer €10,- exclusief btw.

 Welk haarserum gebruik jij?

– Karlijn x

 

2 gedachtes over “Wella SP Luxe Oil

Geef een reactie

