REVIEW| The Body Shop: Body Butter ‘Cocoa Butter’

11

Sinds kort ben ik gek op The Body Shop. Vroeger kocht ik er heel af en toe alleen een body butter, die ik trouwens nu veel te overpriced vind,  maar tegenwoordig gebruik ik ook hun gezichtsverzorging, handzeep en make-up primer. Bij The Body Shop kun je met je member card punten sparen en bij 50 punten krijg je een cadeaubon van 5 euro.  Hiermee kocht ik deze mini body butter in de geur Cocoa Butter. (50 ml, €6,00.)

4

Het was een tijdje geleden dat ik een body butter van The Body Shop gebruikt had en ik werd gelijk weer herinnerd aan hoe heerlijk ze ruiken en hoe lekker dik en romig ze zijn. Daarnaast vind ik de verpakkingen van de body butters ook wel erg leuk en mooi, ondanks dat een pot wat onhygiënisch is omdat je er steeds met je vingers in moet. De butters beloven extreem hydraterend en voedend te zijn en dat was net wat mijn huid nodig had.

5

Ik begon te smeren en merkte meteen dat de butter niet zuinig is in gebruik. Je hebt er vrij veel van nodig voor heel je lichaam, dus dan is 50 ml. al snel op. Ik denk dat ik me er zo’n 5 keer helemaal mee in kon smeren. €6,00 lijkt dan goedkoop maar dat valt dus toch wat tegen. Daarnaast merkte ik ook niet heel veel van de extreme hydratatie, maar dat komt misschien omdat ik dan langer door had moeten smeren (en ‘m dus opnieuw had moeten kopen).

7

Maar dat neemt niet weg dat de butter wel heerlijk aanvoelt op mijn huid, zich goed laat uitsmeren, vrij snel intrekt en heerlijk blijft ruiken. Die geur blijft echt wel een tijdje hangen. Hij is vrij zoetig en ruikt naar cacao vermengd met vanille. Een lekkere geur om je mee in te smeren voor het slapen, vind ik.

Al met al een heerlijk product, maar erg duur. Voor een full size variant van 200 ml. betaal je namelijk €16,00 en omdat het product zo dik is gaat ‘ie dus vrij snel op. Ik zou ‘m best opnieuw willen kopen als ‘ie bijvoorbeeld met 50% korting in de sale is. Want extreme hydratatie kun je ook krijgen voor €4,55 (Vaseline Intensive Care Advanced Repair). Maar wil je jezelf een keer verwennen met een lekker ruikend en voedend product, dan is dit zeker wel een aanrader. Want dat is hoe hij ruikt en aanvoelt, als pure verwennerij!

3

Bij The Body Shop zijn ze trouwens ook zo onwijs klantvriendelijk! Ze spreken je aan en helpen je heel goed als je daar om vraagt. Ze vroegen me laatst zelfs of ik geïnteresseerd was in een nieuwe productlijn die nog niet in de winkels lag. Ze haalde en gloednieuwe doos uit het magazijn en ik kreeg  toen dus een sneek preview van nieuwe producten. Super leuk! Daarnaast hebben ze vaak goede acties zoals een gratis full size handzeep of bodylotion bij besteding van €30. Ook verlaat ik elke keer de winkel met wat testers op zak. The Body Shop leeft ook nog eens enorm goede normen en waarden na. Zo krijg je bijvoorbeeld een extra spaarpunt als je geen tasje wilt, omdat dat goed is voor het milieu! Zeker de moeite waard om hun site eens door te lezen.

Welke producten van The Body Shop gebruik jij?

– Karlijn x

11 gedachtes over “REVIEW| The Body Shop: Body Butter ‘Cocoa Butter’

  1. Léonie zegt:

    Ik vind de producten van The Body Shop echt heel fijn! Ik had ooit ergens gelezen dat ze toen een bosbes lijn hadden en vind het nog steeds jammer dat ik daar nooit iets van gekocht heb. De body butters vind ik erg fijn!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

