Mijn favoriete parfums

22223

Ik ben dol op parfum en ik ga dan ook niet de deur uit zonder even wat op te sprayen. Toen ik bij Douglas werkte, leerde ik de meest luxe geuren kennen en toen is mijn obsessie dan ook begonnen. Ik wilde zo veel mogelijk geuren kennen en herkennen. Sindsdien kan ik echt zo blij worden van een goede geur en als je die geur dan ook nog eens heel de dag blijft ruiken dan ben ik verkocht! Vandaag wil ik een paar van mijn favoriete parfums met jullie delen.

Mijn parfum stash maakt me misschien nog wel blijer dan mijn make-up stash. Ik heb geen grote collectie, maar waar eerst parfumflesjes van de Action stonden staan nu wat mooie flacons van mooie merken en kwalitatief betere geuren en daar kan ik echt van genieten.
Mijn drie favorieten hebben een ding gemeen: ze zijn alle drie aan de zoete kant. Ik houd totaal niet van frisse watergeuren. Toch zijn ze alle drie ook vrij verschillend. Ze geven een ander gevoel en de ene is wat meer een avondgeur dan de andere.

Bvulgari Rose Essentielle (Eau de Parfum, 100 ml, €109,80 bij Douglas)

1

Topnoten: bramen, roos en viooltje.
Hartnoten: damask roos, jasmijn en mimosa.
Basisnoten: guaiac hout, muskus, parchouli en sandelhout.

Dit was mijn eerste ‘echte’ parfum. Wat een prachtige flacon, toch? Hij ruikt heel vrouwelijk, romantisch en bloemig. Een echt rozengeurtje. Hij is zoet, maar toch luchtig. Niet indringend zoet. Voor mij een perfecte ‘everyday-geur’, ik draag ‘m op normale doordeweekse dagen. Toen ik deze droeg kreeg ooit als reactie: ‘wat ruik je lekker, je ruikt heel schoon’.
Internet zegt dat ‘ie heel erg irritant aanwezig blijft, dat is bij mij helemaal niet het geval.

Ralph Lauren Big Pony 2 (Eau de Toilette, 50 ml, €60,00 bij De Bijenkorf)

2

Geurnoten: tonkaboon en cranberry.

Deze geurnoten zijn de enige die ik kan vinden op internet. Deze geur is sowieso tegenwoordig wat lastiger te vinden in Nederland, heb ik het idee. Ik heb de mijne gekocht bij Boots in Londen. Het flesje vind ik niet zo mooi, maar dat doet niets af aan de geur! Ik vind ‘m wat weg hebben van Beyonce ‘Heat’. Hij ruikt zoet, bloemig en heel erg fruitig. Ik vind ‘m romantisch en sensueel, maar toch erg speels. Ik krijg er elke keer weer een enorme boost van wanneer ik deze opspuit. Heerlijk en bijzonder vind ik ‘m!  Het is geen zachte, rustige geur zoals die van Bvulgari, hij is echt wat uitdagender, vrolijker en meer aanwezig. Deze draag ik meestal overdag als ik wat meer gepland heb, maar ook ’s avonds.
Internet zegt dat ‘ie snel vervliegt, dat is bij mij weer helemaal niet het geval. Ik blijf ‘m zelfs beter ruiken dan Bvulgari. Ik kan me heel vaak niet vinden in parfum reviews.

Lancôme La Vie Est Belle Légère (Eau de Parfum, 75 ml, €82,50 bij Douglas)

6

Topnoten: zwarte bes en peer
Hartnoten:
jasmijn, iris en oranje bloesem
Basisnoten:
tonkaboon, vanille, praliné, white musk en patchouli

Toen ik bij Douglas werkte ging dit parfum als warme broodjes over de toonbank. Elke man kocht dit parfum als kerstcadeau. Dit is een heel aparte geur. You either love it or hate it. Hij is zoet, warm, vrij zwaar en chique.  Als je naar de geurnoten kijkt zie je bloemen en fruit. Toch vind ik Ralph Lauren veel duidelijker bloemig en fruitig ruiken, maar ik denk dat ik Ralph Lauren zomers zou omschrijven en Lancôme winters. De geur is heftig aanwezig en ik ruik ‘m dan ook altijd de volgende dag nog. Ik blijf het ruiken in mijn haar en mijn kleding. (Net als Alien van Thierry Mugler, heftig en herkenbaar.) Ik gebruik ‘m tegenwoordig vaker als avondgeur.
Internet zegt dat Légère zachter en luchtiger is dan de originele La Vie Est Belle. Dat merk ik helemaal niet. Ik vind de Légère juist wat meer aanwezig.

Op mijn verlanglijstje staat nog Flowerbomb van Victor en Rolf. Belachelijk duur, maar toch hoop ik die binnenkort aan mijn stash toe te kunnen voegen. Hij ruikt zo heerlijk bloemig en zoet. Perfect voor de zomer!

8

Een laatste tip: voordat je een nieuw (duur) parfum aanschaft waar je nog niet bekend mee bent, vraag een tester of laat ‘m even opspuiten in de winkel. Een geur verandert naarmate de dag vordert, dus je weet pas na een hele dag wat je van de geur vindt. Ook kom je er zo achter of de geur goed pakt op jouw huid en je ‘m goed blijft ruiken. €85 Voor een geur die na een uur helemaal vervlogen is, is als je het mij vraagt zonde van het geld.

Wat is jouw favoriete parfum?

– Karlijn x

9 gedachtes over “Mijn favoriete parfums

  1. Jasmine zegt:

    De inside snoop over parfums! Grappig om te weten wat mannen denken dat het perfect parfum is voor hun partner. Ik heb zelf eigenlijk geen parfum, maar wel een stapeltje testers. Droeg laatst nog Guess’ Guilty Pleasure – vond hem best lekker en bleef ook wel best zitten (maarje dit komende van een parfum newbie).

    Liked by 1 persoon

  2. Kelly zegt:

    Lancôme La Vie Est Belle Légère ,Eau de Parfum kreeg ik een dik half jaartje geleden van mijn man. Ik koop zelf nooit dure parfum, dus eens in de zoveel tijd neemt hij iets voor mij mee! Ik was er verslaafd aan. Jammer genoeg al een tijdje op..:( Zal Bart eens een hint geven!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

