Review| Vaseline Intensive Care Advanced Repair

1Wanneer je een product wilt reviewen, test je ‘m eerst een ruime tijd uit. Normaal gesproken weet je pas echt of en hoe een product werkt na een langere tijd gebruiken. Na een paar weken begin je resultaat te zien (of niet) en weet je dus of het product doet wat ie hoort te doen, of het werkt voor jouw huid en of je er dus blij mee bent of niet. Bij dit product ging het anders! Ik gebruik ‘m nu welgeteld vijf dagen en ik ben ontzettend te spreken over het resultaat!

2

Uit het niets kreeg ik een onwijs droge huid. Misschien dat het komt door de combinatie scheren/epileren en zon/zonnebank, ik weet het niet. Ik begon me vaker in te smeren, niet alleen na het douchen, in de hoop dat mijn huid er weer enigszins toonbaar uit ging zien. Mijn huid was namelijk ineens zo droog dat er bij mijn handen wondjes ontstonden, dat je fijne lijntjes ging zien en dat mijn huid er gewoon dof en oud uit zag.

Ik begon wat te googelen en kwam uit bij allerlei duurdere crèmes en bodybutters die je huid intens zouden hydrateren. Dat klonk goed, maar de prijs hield me toch een beetje tegen. Ik besloot maar gewoon naar Etos te gaan en daar om advies te vragen. Ze raadde me twee verschillende crèmes aan en ik besloot voor de goedkoopste te gaan. Vaseline Intensive Care Advanced Repair. Deze bodylotion bevat 200 ml en kost €4,55.

3

De informatie op de verpakking: ‘Klinisch bewezen de zeer droge huid binnen vijf dagen te herstellen’. De lotion bevat geen parfum en is dan ook vrijwel geurloos. Deze rijke lotion belooft een snel herstel van je droge, ruwe huid, zelfs zeer droge gedeeltes te verzachten, de droge huid drie weken lang hersteld te houden na vier weken gebruik, en niet vettig aan te voelen. Daarnaast is ‘ie geschikt voor de gevoelige huid. Wat nogal logisch is, aangezien een kapotte, droge huid mij ook nogal gevoelig lijkt. Daar ga je geen crèmes met alcohol en parfum op smeren. Maar goed, tot zo ver klinkt het prima. Tijd voor de test!

5

Ik begon Vaseline Advanced Repair één tot twee keer per dag te smeren, na het douchen en voor het slapen. Laat ik meteen met het enige minpunt beginnen, dan hebben we dat maar gelijk gehad: hij voelt wel wat vettig. Het lijkt alsof ‘ie voor de helft snel intrekt en voor de helft op je huid blijft liggen. Je blijft voelen dat je iets op je huid hebt gesmeerd en dat voelt wat plakkerig. Misschien is dat het ‘intensieve hydratatie en verzorging’ gedeelte. Je voelt dat het iets doet gedurende de dag. Maar als je ‘m alleen smeert voordat je gaat slapen dan heb je natuurlijk nergens last van.

6

Na twee à drie dagen begon ik al verschil te zien. Mijn droge huid was niet genezen, maar ik zag wel dat hij goed gevoed werd en begon te herstellen. Ik ben nu vijf dagen verder en mijn droogste, kapotte plekjes zijn zo goed als verdwenen! Mijn huid ziet er al beter uit en voelt gezonder aan. Die ‘binnen vijf dagen is je huid hersteld’ belofte is dus waargemaakt! Het is niet zo dat ik nu mijn Vaseline aan de kant ga zetten en weer terugga naar mijn heerlijk ruikende bodylotion van The Body Shop, ik ga hiermee door, zodat mijn huid echt even een tijdje die flinke vocht-boost krijgt en weer helemaal gezond wordt. Daarna blijf ik ze sowieso afwisselen, want wat wil je nou liever: lekkere geur of een crème die daadwerkelijk iets doet? Die lekkere geur spray ik daarna wel gewoon zelf op!

Het voelt echt als een cadeautje voor mijn huid. Het werkt en het doet je huid goed! Ik was een beetje sceptisch, vanwege de prijs en het vrij simpele drogisterij merk, maar ik ben enthousiast. Vaseline Intensive Care Advanced Repair bewijst dat er ook budgetmerken bestaan die goede producten leveren. Dat bewijzen helaas lang niet alle budgetmerken, vaak is goedkoop juist duurkoop, maar deze doet dat wel.

Heb je last van een droge huid of wil je je huid een oppepper geven (wat elke huid sowieso kan gebruiken met dit zonnige weer), dan zou ik deze lotion echt eens proberen. Hopelijk werkt ‘ie bij jou net zo lekker als bij mij!

7

Tot slot: altijd insmeren na het douchen! Je huid wordt elke dag door meerdere factoren aangetast en uitgedroogd en douchen is er daar één van. Ook al merk je het misschien nu nog niet, later zal je huid je dankbaar zijn als je ‘m nu goed verzorgt en insmeert! Je zult nog heel wat jaartjes met je huid moeten doen, dus wees er zuinig op!

Welke bodylotion/bodybutter gebruik jij?

– Karlijn x

8 gedachtes over “Review| Vaseline Intensive Care Advanced Repair

Geef een reactie

