Copy my make up| EOTD #2

5

Vandaag laat ik weer een ooglook zien. Ik ging dit keer voor een donkere smokey eye met flink wat glans. Benieuwd hoe ik deze look heb gemaakt en welke producten ik heb gebruikt, lees dan verder!

Jullie weten ondertussen dat ik normaal gesproken geen glanzende of glitterende make-up producten op mijn gezicht draag. Toch bevalt deze look me wel! Voor een feestje kan het best. Ik houd zelf ook wel van een wat donkerdere ooglook overdag, maar dan zou ik dus de glanzende oogschaduws overslaan. Mocht je meer drama in je ooglook willen en heb je het graag nog extremer en donkerder, dan zou je een flinke winged eyeliner erbij aan kunnen brengen en eventueel nepwimpers toe kunnen voegen.

3

Voor deze ooglook heb ik de volgende producten gebruikt:

7 66

Wenkbrauwen: Catrice Eyebrow Pencil 020 Date with Ash-ton
Oogschaduwbasis: Essence I Love Stage
Oogschaduw potlood: Essence Stays No Matter What 08 Chocolate Brownie
Oogschaduw: De omcirkelde kleuren uit mijn zelf samengestelde oogschaduw palette van Make-Up Studio, de lichtste kleur rechts bovenin het palette 022 Brixton Brown van Rimmel, Catrice Liquid Metal 020 Gold ’n Roses.
Oogpotlood: Catrice Kohl Kajal
Mascara: L’Oréal False Lash Telescopic Waterproof
Concealer: NYX HD Concealer 03

4Ik begon met het aanbrengen van een oogschaduwbasis. Hierdoor pakken de kleuren beter en blijft de oogschaduw langer op zijn plek. Ik bracht de matte highlighter uit mijn Make-up Studio palette aan onder mijn wenkbrauw. Daarna bracht ik het bruine creamy oogschaduw potlood van Essence aan over mijn ooglid en vervaagde dit naar boven met een klein kwastje. Daaroverheen bracht ik de zwarte oogschaduw aan. In mijn arcadeboog bracht ik de grijze kleur aan en deze blendde ik mooi samen met het zwart, zodat er geen harde lijnen meer zijn en alles mooi overloopt. Met een grote fluffy blendingkwast pakte ik de donkerbruine kleur en hiermee blendde ik het geheel goed samen en wat verder naar buiten. Vervolgens nam ik een klein kwastje en bracht wat van de grijze kleur aan op mijn onderste wimperrand. Met mijn vinger depte ik de highlighter uit het palette van Rimmel onder mijn wenkbrauw en de highliter van Catrice in mijn binnenste ooghoek en in het midden van mijn bewegend ooglid. (Kunnen we even een momentje stilstaan bij Gold ’n Roses? Hóe mooi is die?! En hoe apart dat ‘ie haast groenig uitpakt op zwarte oogschaduw.) Met oogpotlood zet ik een lijntje op mijn bovenste en onderste waterlijn en bij mijn buitenste ooghoek. Op de foto is dit hoekje wat vervaagd, yay voor tranende ogen! Ik maakte de look verder af met wat mascara en bracht concealer aan onder mijn ogen om wat verdwaalde glitters weg te werken. En dan is dit de uiteindelijke look!

1

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Ik zou het leuk vinden als jullie L&L willen volgen via Bloglovin’ en op Instagram! 

– Karlijn x

5 gedachtes over “Copy my make up| EOTD #2

Geef een reactie

