Happy thoughts, Happy life #1

Happy thouhgts, Happy lifeIk betrap mezelf er regelmatig op hoe negatief ik over dingen of situaties kan denken en ik zal hier vast niet de enige in zijn. Bij voorbaat al denken dat iets slecht gaat aflopen, dingen niet doen omdat je denkt dat het vast niet leuk zal zijn,  situaties afspelen in je hoofd op de meest negatieve manier. In mijn geval om ‘voorbereid’ te zijn op het slechtste. Terwijl het negen van de tien keer totaal anders loopt.

c9b90ed38bdcecd0782248139888a948

Ik ging mezelf afvragen of het dus überhaupt nut had om zoveel en zo ver vooruit te denken. Je kunt situaties niet voorzien. Daarnaast word je er gewoon niet gelukkig van. Ja, het kan negatief aflopen, maar tot die tijd kun je maar beter happy zijn, toch? En misschien ben je anders wel al die tijd voor niks ongelukkig geweest. Vandaar een nieuwe categorie op mijn blog: ‘Happy thoughts, Happy life’. Hierin wil ik regelmatig op mijn blog de dingen posten waar ik blij van ben geworden de laatste dagen en wat me op het moment gelukkig maakt. Dat kan voor de een iets raars zijn, maar voor mij iets waar ik persoonlijk blij van word. Gewoon, om de focus te leggen op het positieve in plaats van het negatieve!

2121

Dit maakte mij blij:

– Het vintage vogelkooitje dat ik gekocht heb toen ik samen met mama naar Intratuin ging op Koningsdag.
– De leuke lente- en zomercollectie in de kledingwinkels.
– Een dagje naar de Efteling geweest met een goede vriendin.
– Het warme lenteweer en de zon, die ondanks de voorspelde regen toch regelmatig blijft schijnen.
– Het feit dat ik mezelf heb aangeleerd dat je bed een plek is om lekker in te slapen, in plaats van om in te piekeren, waardoor ik tegenwoordig beter slaap.
– Mijn nieuwe Michael Kors schoenen die ik in een opwelling kocht, omdat ik ze zo mooi vond (en de leuke verkoper!).
– Dat moment dat ik me realiseerde dat de bomen in onze straat weer groen beginnen te worden.
– Dat ene knalroze boompje tussen alle grote groene bomen in het park, recht tegenover ons huis.
– Dat ik dat ene moeilijke, maar mooie liedje eindelijk kan meezingen (Sara Bareilles – Breathe Again).
– Mijn huid die bruin begint te kleuren door de zon en zonnebank.
– De afstanden die ik durf te rijden in onze auto. Vooral fijn met goede muziek.
– De gerechten die ik tegenwoordig allemaal kan koken.
– Dat ik tegenwoordig elke dag fruit eet en veel water drink.
– Het pakketje met haarproducten dat ik besteld heb en net binnen is gekomen.
– Jullie likes en lieve reacties!

e7e46ce1ade76752fbe0b39e8587c513

Ik merk bij het invullen van deze lijst dat ik toch mezelf blijf herinneren aan dingen waar ik minder blij van word of waar ik minder trots op ben, maar het doel is dus uiteindelijk om die dingen even te vergeten. Wellicht staan ze als overwinning in een volgend ‘Happy thoughts, Happy life’ artikel!

Ik hoop dat er zoveel mogelijk bloggers, maar ook niet-bloggers hieraan mee gaan doen en ook eens in de zoveel tijd op hun blog of gewoon voor zichzelf de dingen opschrijven waar ze blij van zijn geworden de afgelopen dagen. Dingen waar je naar uitkijkt, situaties die positiever uitdraaiden dan je had verwacht, dingen waar je trots op bent, etc. Gewoon een klein momentje stilstaan bij de leuke dingen en daar dankbaar voor zijn. Al is het maar een klein dingetje. Lach! Wees trots op jezelf! Geen negatieve gedachtes, maar happy thoughts!

Ik daag jullie uit om ‘Happy thoughts, Happy life’ over te nemen. Als je dat doet, tag me er dan even in! Ik vind het fijn om te lezen waar jullie blij van zijn geworden. Positiviteit moet gepromoot worden!

0b170171d08e72b5ed37dba7a8d10422

– Karlijn x

(foto’s via Pinterest)

5 gedachtes over “Happy thoughts, Happy life #1

Geef een reactie

