I’ve been loving: Gellak (incl. CND Shellac review)

11
Dé trend van de laatste jaren op het gebied van nagels is toch wel gellak. Ik geef gellak manicures in mijn salon, maar ik kan zelf ook niet meer zonder. Sinds ik gellak heb ontdekt gebruik ik nooit meer normale nagellak. Ik heb laatst zelfs driekwart van mijn gewone nagellak stash in de prullenbak gegooid! Gellak for the win!

Gellak is een speciale nagellak die uitgehard wordt onder een LED- of UV lamp. De nagellak wordt hard, is direct droog, heeft een hoogglans en blijft zo’n twee weken perfect zitten. Daarnaast verstevigt het de nagels, waardoor ze minder snel afbreken en dus sneller groeien. Ideaal!

Gellak heb je tegenwoordig van veel merken. Essie, Orly, China Glaze en zelfs Catrice hebben een eigen gellak op de markt gebracht. In salons worden echter vaak andere merken gebruikt zoals OPI, Pink Gellac en CND Shellac. Deze laatste gebruik ik in mijn salon en ga ik in dit artikel laten zien.

In mijn vorige artikel liet ik ziet hoe ik mezelf een manicure geef. Dit deed ik voorafgaand aan de Shellac die ik ging aanbrengen. Alleen ontvet ik mijn nagels nog extra met deze speciale ontvetter.

CND Scrubfresh 8-1000x1000

Ik breng een dun laagje Base Coat aan en deze laat ik tien seconden uitharden onder de UV-lamp.

1

Daarna breng ik een dun laagje kleurlak aan. Ik gebruik Pink Bikini. Deze moet twee minuten uitharden onder de UV-lamp. Daarna breng ik een tweede laagje kleurlak aan. Ik gebruik nu de kleur Decadence en ik laat ook deze weer twee minuten uitharden. Door twee kleuren over elkaar heen aan te brengen ontstaat een unieke kleur.

2

Daarna breng ik een dun laagje Top Coat aan en deze mag weer voor twee minuten onder de UV-lamp. Gebruik elke keer hele dunne laagjes, anders kan er lucht onder komen en laat de Shellac sneller los.

4

Ik verwijder de plaklaag met een beetje alcohol en dan is dit het resultaat! Glanzende, stevige, goed verzorgde nagels, die eruit zien als kunstnagels.

De Shellac kan verwijderd worden door middel van aceton. Leg een watje met aceton op je nagel, wikkel er aluminiumfolie omheen en laat het zo’n tien minuutjes intrekken. Zo word de Shellac losgeweekt.

Ik ben fan! Het kost me even wat tijd, maar dan heb je ook wat. Wanneer je dit bij een ander doet kost het natuurlijk minder tijd, omdat je op de rechterhand door kunt werken terwijl links in de lamp ligt en andersom, maar ik vind het de moeite waard.

7

Bij sommige merken gellak trekt de lak wat terug na het uitharden. Dat is bij CND Shellac niet het geval. Deze blijft prima op zijn plek. Shellac belooft minstens twee weken te blijven zitten. Op mijn teennagels haalt hij zelfs de drie tot vier weken met gemak. Op mijn vingernagels haalt ie de twee weken niet. Dat komt omdat ik hele vette nagelbedden heb (ja, dat bestaat ook al) en daardoor hecht deze lak minder goed. Het rare is alleen dat de ene kleur lak bij mij anderhalve week net redt, en andere kleur lak er al na een week afligt. Ik merk ook in de salon dat de ene langer plezier heeft van haar Shellac manicure dan de ander. Dit kan verschillende redenen hebben zoals dus vette nagelbedden, maar ook veel aan dingen friemelen, aan de lak zitten, bultjes uitknijpen, veel in de weer zijn met schoonmaakmiddelen, etc. Het blijft natuurlijk nagellak, hij kan veel meer aan dan een normale lak, maar is natuurlijk niet tegen alles bestendig.

Al met al ben ik groot fan van gellak in het algemeen en ik zal ook niet snel meer terug gaan naar normale nagellak. Ik gebruik hooguit een normale nagellak over een laagje gellak heen. Hierdoor blijft de normale lak ook een stuk langer zitten!

6

Een flesje kleur lak van CND Shellac kost zo’n 28 euro en dat vind ik een hoop geld. Zeker als ‘ie niet bij iedereen zijn beloftes waarmaakt. Shellac bevalt de ene persoon uitstekend en de ander wat minder. Ik blijf dus doorzoeken naar een merk wat iedereen perfect bevalt, in de hoop dat die bestaat. Het eindresultaat van Shellac is in ieder geval wel prachtig! Een resultaat wat geen enkele normale nagellak kan bereiken. Ik voel me altijd net wat extra verzorgd wanneer ik Shellac op heb. Ik persoonlijk kan er nu weer minstens een week mee vooruit!

Hebben jullie wel eens gellak gebruikt? Zo ja, welk merk is jullie goed bevallen?

– Karlijn x

4 gedachtes over “I’ve been loving: Gellak (incl. CND Shellac review)

Geef een reactie

