Copy my make-up| EOTD

1Mijn allereerste EOTD (eye of the day) op Looks and Lifestyles, spannend! Ik was een beetje aan het spelen met bruin- en bronstinten en dit was het resultaat. Vooral veel shimmer en glans! Wil je weten welke producten ik hiervoor gebruikt heb, klik dan verder.

4

Dit is geen ooglook die ik snel zou dragen, vanwege de glitterende en glanzende oogschaduws. Ik draag zelf het liefste matte kleuren. Ik vind het ook meer een avondlook. Je kunt van deze ooglook makkelijk een look maken voor overdag. Dan zou ik matte tinten gebruiken en de zwarte kleur achterwege laten.  Het geheel wordt daardoor net wat lichter en zachter, maar het is natuurlijk net wat jouw smaak en stijl is.

11

Voor mijn wenkbrauwen gebruikte ik het wenkbrauwpotlood van Catrice in de kleur 020 Date With Ash-Ton en de Eyebrow Set. Mijn wenkbrauwen zijn een verhaal apart. Vroeger heb ik ze veel te dun geëpileerd en ze beginnen nu eindelijk helemaal terug te groeien. Ze hebben van zichzelf nauwelijks vorm, dus dat maakt het bijtekenen er niet makkelijker op.

22

Op mijn bewegend ooglid en onder mijn wenkbrauw gebruikte ik de lichtste kleur uit dit paletje van Rimmel 002 Brixton Brown. Mijn arcadeboog (de plooi bij het bot van de oogkas) zette ik aan met de rode kleur uit dit palet.

444

Ik bracht deze glanzende bronstint uit mijn Boozy Cosmetics palette daaroverheen aan.

IMG_20150413_143845

 

55

Met een fluffy blending brush pakte ik de donkerbruine kleur uit mijn
zelf-samengestelde Make-Up Studio palette (ja, de grijze oogschaduw is helaas gesneuveld) en blendde ik het geheel goed samen. Daarna zette ik mijn buitenste ooghoek nog wat extra aan met de zwarte oogschaduw.

66

Onder mijn oog zette ik een lijntje met het Stay No Matter What Eyepencil van Essence in de kleur 06 Cute Copper met daaroverheen 70 Fox in the Box.

77

Ik bracht zwart Kohl Kajal van Catrice aan op mijn bovenste waterlijn (binnenste wimperrand) en met de gelliner van Rimmel in 001 Black zette ik een winged liner. Heeft iemand nog aanraders wat eyeliner/wenkbrauw kwastjes betreft? Laat die dan achter in een reactie! Ik ben nog op zoek naar het perfecte kwastje.88

Ik bracht met een natgemaakte kwast Catrice Liquid Metal in 020 Gold ’n Roses aan in mijn binnenste ooghoek. Daarna nog een laagje Volume Million Lashes Waterproof mascara van L’oréal, et voilá!

2

Ik ben nog een beetje zoekende naar hoe ik een ooglook het beste op de foto krijg. Kleuren komen niet altijd even goed over of verschillen van de werkelijkheid, ook vallen kleine make-up foutjes op foto’s veel meer op dan in het echt (bedankt flitser!). De kwaliteit van de looks en de foto’s zullen dus uiteindelijk een stuk verbeteren. Althans, daar ga ik vanuit. Ik zit nog vol ideeën voor andere ooglooks, van draagbaar tot gewaagd, dus als jullie het leuk vinden komt er binnenkort weer een nieuwe EOTD aan.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

– Karlijn x 

12 gedachtes over “Copy my make-up| EOTD

    • looksandlifestyles zegt:

      Stom dat ik nog niet gereageerd heb op je reactie! Thanks! Die eerste foto was inderdaad een van de weinigen die echt scherp was, haha. Gelukkig ging het foto’s maken al beter bij mijn tweede EOTD artikel! 🙂

      Like

Geef een reactie

