REVIEW| The Body Shop Seaweed Producten

5
Ik wilde graag gezichtsreinigers proberen die beter bij mijn huidtype pasten. Gedurende de dag gaat mijn huid glimmen en ik was op zoek naar producten die dit zouden voorkomen, of in ieder geval konden verminderen. Ik las wat positieve reviews over de Seaweed collectie van The Body Shop en besloot deze producten zelf eens uit te proberen.

1De producten uit de Seaweed lijn zijn speciaal bedoeld voor de vette/gecombineerde huid. Voor de vette, glimmende zones werken de producten matterend en de droge zones geven ze extra hydratatie. Van de Seaweed lijn is een speciaal reisset gemaakt met dezelfde producten, maar dan in miniverpakking. Erg handig om zo de producten uit te proberen! Mochten ze niet bevallen, dan ben je in ieder geval geen grote bedragen kwijt.

Het Seaweed reissetje bestaat uit de Deep Cleaning Facial Wash (60 ml), de Clarifying Toner (60 ml), de Mattifying Day Cream (15 ml) en het Clarifying Night Treatment (15 ml).

6
Deep Cleansing Facial Wash:
Dit is een zachte reinigingsgel. Hij reinigt mijn huid goed, op een zachte en milde manier. Hij haalt mijn foundation prima weg en neemt overtollig vet op de huid mee. Na gebruik voelt mijn huid schoon en vetvrij.

7
Clarifying Toner:
Een reiniging sluit je altijd af met een toner. Zo haal je de laatste restjes make-up weg en sluit je de poriën weer. Deze zuiverende toner bevat geen alcohol en voelt lekker fris aan. Het geeft me net dat beetje extra schone gevoel. Ook zorgt deze tonic ervoor dat je dag- of nachtcrème beter opgenomen kan worden door de huid.

9
Mattifying Daycream:
Een lichte dagcrème die matterend werkt. Dat merk je direct nadat je ‘m aan hebt gebracht. Het voelt ook heel even wat trekkerig aan, maar dit verdwijnt snel. Hij smeert gemakkelijk uit, is zuinig in gebruik en trekt erg snel in. Het voelt niet alsof deze crème mijn huid afsluit en verstopt. Hij voelt niet zwaar, maar juist erg luchtig.

8

Clarifying Night Treatment:
De verkoopster in de winkel vertelde mij dat het bij de nachtcrèmes vaak misgaat met een vette huid. De nachtcrèmes zijn te voedend en te vet, ze bevatten te veel oliën en daardoor wordt het voor een vette huid al gauw te veel van het goede. Een vette huid had volgens haar een hele lichte, olievrije gel nodig (klinkt aannemelijk, toch?) en dat is precies wat het Night Treatment is. Deze gel verstopt mijn huid niet, voelt wat vochtig en trekt snel in. In het begin is de formule even wennen, maar daarna erg aangenaam.

Een vette huid heeft producten nodig zonder al teveel poespas. Er word soms zelfs aangeraden om voor een vette huid producten voor een gevoelige huid te gebruiken. Van een te rijke crème krijgt een vette huid alleen maar puistjes. Daarom bevallen deze producten me zo goed. Ze zijn licht en zacht, maar reinigen toch diep en absorberen talg, waardoor mijn huid gematteerd wordt.

Mijn huid blijft niet de hele dag matte, maar toch merk ik dat ‘ie later begint te glimmen dan wanneer ik andere producten gebruik. Matterende bestanddelen zoals alcohol en menthol, kunnen ook tevéél aanwezig zijn in matterende producten, waardoor je huid juist vetter wordt en geïrriteerd raakt. Dat is bij deze producten niet het geval. Mijn huid ziet er in mijn ogen beter uit dan voorheen. Egaler, rustiger en minder roodheden, huidglans en puistjes. Wel merk ik dat deze producten de soms wat drogere plekjes in mijn gezicht (wangen en kaaklijn) niet goed genoeg hydrateren en dat beloven ze wel te doen. Sommige plekjes werden zelfs even té droog. Dit heb ik kunnen verhelpen door plaatselijk een vochtinbrengend masker en Eight Hour Cream te gebruiken. Een minpunt.3Ik blijf voorlopig trouw aan de Seaweed lijn! Heb je last van een vette, glanzende huid, dan zou ik zeker eens deze producten uitproberen! Is je huid meer droog dan vet, dan zou ik deze producten lekker laten liggen, of combineer ze met producten uit de (hydraterende) Vitamine E lijn van The Body Shop. Mij bevallen ze in ieder geval erg goed.

The Body Shop werkt zo veel mogelijk met natuurlijke ingrediënten en test niet op dieren. Pluspunt! Zeker de moeite waard om hun waarden eens door te lezen op hun website http://www.thebodyshop.nl/.

Deze set kost €20,- en je kunt er zo’n 3 weken mee vooruit .

Welke producten van The Body Shop gebruik jij?

– Karlijn x

5 gedachtes over “REVIEW| The Body Shop Seaweed Producten

Geef een reactie

