Review| Elizabeth Arden Eight Hour Cream

11
Vandaag een review over Elizabeth Arden Eight Hour Cream. Ik kwam een leuke aanbieding tegen op http://www.iciparisxl.nl. Een set met Eight Hour Cream Skin Protectant Original en de Nourishing Lip Balm met SPF 20. Ik ben altijd al erg benieuwd geweest naar Eight Hour Cream, omdat de meeste bloggers er onwijs enthousiast over zijn. Benieuwd naar mijn mening over deze twee producten? Lees dan snel verder.

2

Onder ‘Eight Hour Cream’ vallen meerdere producten. Ik heb zelf de Original Skin Protectant en de Nourishing Lip Balm. Eight Hour Cream belooft een schrale of kapotte huid binnen no time te herstellen en genezen. Het zou wonderen verrichten voor kapotte lippen, maar kan voor alle droge plekjes op het lichaam gebruikt worden. Ook nagelriemen worden er blij van en wenkbrauwen kun je ermee temmen. Er zijn zelfs mensen die dit over hun hele gezicht smeren voor ze gaan slapen. Of dat nou iets is wat ik zelf graag zou doen? Niet echt. Maar het blijkt mogelijk te zijn èn te werken! De crème heeft namelijk al meerdere beauty awards gewonnen. Ook wordt de Skin Protectant Original gebruikt door veel visagisten, om een ooglook meer te laten glanzen bijvoorbeeld. Een multifunctioneel product dus.

5

Als eerste de Skin Protectant. Dit is een oranje kleurige, vrij dikke en erg vette crème. Nou ja, crème? Ik vind het een soort Vaseline in een tube. Niet iets wat ik over heel mijn gezicht zou aanbrengen, hooguit plaatselijk. Het voelt wat plakkerig aan, is vrij glanzend en het ruikt niet bepaald lekker. Een beetje chemisch, medicinaal. Het ruikt alsof het werkt, als je snapt wat ik bedoel.

6

Ik bracht de crème meerdere keren per dag op mijn lippen aan, en verder op een droog plekje op mijn gezicht voordat ik ging slapen. De crème voelt fijn aan op mijn lippen. Het smelt als het ware een beetje, het wordt wat vloeibaarder en zachter. Wat me als eerste opviel was de geur. Ik denk dat mannen er niet zo blij van worden wanneer je ze kust met deze crème op je lippen. Al ben ik ondertussen aan de geur gewend. Het tweede wat me opviel was de houdbaarheid! De crème blijft heel lang zitten en houdt mijn lippen lang vettig, dus soepel, zacht en gehydrateerd. Zeker een pluspunt, want een Vaseline of Labello zijn bij mij al vrij snel verdwenen, waarna je ze direct opnieuw moet aanbrengen omdat je lippen meteen weer droog aanvoelen.

7

Dan de Nourishing Lip Balm. Het idee is het zelfde, alleen is deze tube speciaal bedoeld voor je lippen. Een wat kleiner tubetje, wat je handiger mee neemt in je handtas. Een ander voordeel: deze is geurloos! Ik zou de Skin Protectant dus lekker thuis gebruiken en de Lip Balm meenemen in je handtas. De Lip Balm bevat ook nog eens SPF 20. Extra bescherming voor in de zomer dus! Hij voelt het zelfde aan als de Skin Protectant en blijft net zo lang zitten. Ik heb niet het idee dat ‘ie meer of minder doet.

10

Ben ik net zo enthousiast als menig andere blogger/visagist? Niet echt. Ik vond het bij de eerste keren proberen zelfs een gehypede, fancy versie van de gewone Vaseline. Toch verkies ik nu de Eight Hour Cream boven Vaseline, Labello en mijn andere lippen balsems. Voornamelijk vanwege de houdbaarheid. Hij blijft langer zitten en hydrateert (onder andere) mijn lippen beter. Het voelt als de dagelijke twee liter water voor mijn lippen. Het is niet zo dat mijn lippen de volgende dag totaal genezen zijn en dat alle velletjes en wondjes weg zijn en weg blijven, maar ik voel wel dat er meer gebeurt dan wanneer ik Vaseline opsmeer voordat ik ga slapen. Ook heb ik het idee dat ‘ie de velletjes op droge plekjes wat vermindert. Hij doet dus wel degelijk iets, maar ik had stiekem nóg meer verwacht.

1

Conclusie
Ik ben enthousiast, maar ik had misschien te hoge verwachtingen. In vergelijking met andere, doorsnee lippenbalsems vind ik deze wel een stuk beter. Hij lost het probleem (zoals kapotte lippen) niet tijdelijk op, maar laat het probleem op de langere termijn steeds minder worden. Is het ‘de beste lippen balsem ever’? Dat weet ik niet. In ieder geval de beste die ik ooit geprobeerd heb!

Zou ik de crème opnieuw kopen? Ja! Maar, ik zou wel weer wachten op een aanbieding, want de originele prijs vind ik het niet waard. Ik betaalde voor deze set ongeveer €18,00, terwijl je voor de losse Skin Protectant (50 ml) €31,95 betaald en voor de losse Nourishing Lip Balm (14,8 ml) €22,35. Wat een enorme aanbieding was die €18,00, hè? Ik denk dat het een foutje in de webshop was, aangezien deze aanbieding er al snel weer af was gehaald. Eight Hour Cream is te koop bij o.a. Ici Paris, Douglas en de Bijenkorf.

3

Heb jij de Elizabeth Arden Eight Hour Cream al geprobeerd? Hoe is ‘ie jou bevallen?

Ik zou het leuk vinden als je L&L wilt volgen! Klik rechts in beeld op ‘volg Looks and Lifestyles’. Je kunt L&L ook vinden op Instagram (Looksandlifestyles) en Twitter (@LooksLifestyles).

– Karlijn x

4 gedachtes over “Review| Elizabeth Arden Eight Hour Cream

  1. Todayslipstick zegt:

    Hier ben ik ook al zo lang benieuwd naar, maar de prijs hield me steeds tegen. 18 euro voor deze 2 producten is echt een top deal! Ik wil hem nog steeds wel een keer proberen, jammer dat het een beetje tegen valt..
    Liefs, Iris

    Like

Geef een reactie

