Philosophy The Microdelivery Peel – review

11
Een tijdje geleden ben ik de huidverzorgingsproducten van Philosophy gaan proberen. Ik heb een vette huid en Philosophy heeft een productlijn met matterende werking genaamd Total Matteness. Helaas kreeg ik een allergische reactie op deze producten en ben ik er direct mee gestopt. Erg jammer natuurlijk want ik hoopte dat de producten wonderen zouden doen voor mijn huid. Naast die producten kocht ik the Microdelivery Peel van Philosophy en dit product doet, in tegenstelling tot Total Matteness, gelukkig wel wonderen!

Ik had al meerdere positieve reviews gelezen over the Microdelivery Peel van Philosophy. Het zou je huid op een bijzonder effectieve manier exfoliëren (dode, beschadigde, vervuilde huidcellen verwijderen zodat er weer nieuwe cellen aangemaakt kunnen worden) en je huid laten stralen. Het zou bijna het zelfde zijn als een professionele peeling bij een salon. Ik was benieuwd en ik heb ‘m getest!

1

Ik heb helaas geen foto’s van voordat ik de producten begon te gebruiken of van de originele verpakking (incl. productinformatie). Ook zitten er barsten in mijn potje, geen idee hoe die erin zijn gekomen. Afijn, the Microdelivery Peel bestaat uit twee producten. Een potje met vitamin c/peptide crystals (60 gram) en een flesje Lactic/salicylic acid activating gel (60ml). Deze twee producten zitten bij elkaar verpakt omdat je ze echt samen hoort te gebruiken. De gel activeert de peeling. Op de doos waarin ze verpakt zitten en die ik dus niet meer heb, staat informatie over de producten en het aanbrengen ervan.

5 6De inhoud van het potje vitamin c/peptide crystals is felgeel. Het voelt wat vettig aan, maar je voelt ook goed de kristalletjes. Deze kristalletjes zijn piepklein en zijn in grote getalen aanwezig. De inhoud is puur scrub, dus geen crèmesubstantie met hier en daar een kristalletje. Het product is zuinig in gebruik dus je hebt geen grote hoeveelheid nodig. Het flesje bevat een lichte en zachte vloeistof die ietwat vettig aanvoelt.

8

Het product heeft wel een kleine gebruiksaanwijzing. Neem een theelepel van de gele peeling en breng deze in zachte ronddraaiende bewegingen aan op je gezichtshuid. Het voelt vrij ruw aan dus ga vooral niet hard boenen, dan beschadig je je huid. Blijf de peeling ongeveer een minuut roteren.

Vervolgens neem je een theelepel gel op je hand en breng je dit over de gele peeling aan op je gezichtshuid. Met roterende bewegingen vermeng je dus de gel door de kristallen.

9

Je zult voelen dat het eventjes warm wordt en vervolgens gaat schuimen. Ook dit roteer je gedurende één minuut. Je kunt het eventueel nog een klein minuutje laten intrekken. Hierna spoel je je gezicht goed af, dep je het droog met een schone handdoek en breng je een gezichtscrème aan.

Het voelt inderdaad alsof je een microdermabrasie behandeling in een salon ondergaat, heel anders dan een ‘normale’ dagelijkse scrub. Het is moeilijk te omschrijven maar het lijkt echt iets te doen voor je huid. Nou mag je dat natuurlijk ook wel verwachten, want Philosophy belooft door middel van deze peeling je huid gladder en zachter te maken, maar ook te vernieuwen en versterken door ingrediënten zoals peptiden en vitamine c.

Zelfs al na de eerste keer gebruiken merkte ik verschil aan mijn huid. Deze voelde gladder, egaler en gezonder. Mijn make-up liet zich veel mooier aanbrengen, het gaf een soort airbrush effect. Ik merk wel dat het product wat vettig is. Wat voor mij (en mijn vette huid) betekent dat ik het extra goed moet afspoelen en het nog na dep met een tonic of matterend micellair water. In het begin merkte ik ook dat ik een dag na gebruik een puistje kreeg. Op zich niet erg, want dat betekent dat het werkt. Het is namelijk zo dat een peeling onzuiverheden als het ware naar boven uit de huid trekt en dit uit zich in een puistje. Je huid wordt diep gereinigd.

Ik gebruik the Microdelivery Peel eens in de één a twee weken en kan duidelijk merken dat mijn huid er baat bij heeft. Hoe langer ik ‘m gebruik hoe meer verbetering ik merk.4Ik denk dat dit product ideaal is voor elk huidtype, maar bij een gevoelige huid zou ik wat voorzichtiger zijn. Masseer het niet twee minuten lang in maar breng het aan, meng de producten en laat het twee minuten rusten op de huid. Je huid wordt zo alsnog geëxfolieerd, maar dan milder. Een doffe huid zal ook enorm veel baat hebben bij dit product. Het laat je huid stralen! Een vette huid met onzuiverheden kan door de overproductie aan talg een dikkere opperhuid hebben. Deze peeling is ook ideaal om dit te voorkomen. Voor elk huidtype zo z’n voordelen!

Het enige nadeel vind ik de prijs. The Microdelivery Peel kost rond de €70. Je krijgt voor die prijs natuurlijk wel twee producten, maar €35,- per product is nog steeds veel geld. Nu is the Microdelivery Peel wel een bijzonder product en niet te vergelijken met een goedkoop scrubje. Je betaalt voor de werkende bestanddelen. Misschien is het iets om jezelf cadeau te doen, een luxe om jezelf een keer mee te verwennen, of misschien is het een uitkomst voor je probleemhuid en wil je nooit meer zonder. Ik ben in ieder geval enthousiast!

2

Heb jij the Microdelivery Peel van Philosophy al geprobeerd?
Wanneer ik een review schrijf ben ik altijd erg benieuwd naar hoe anderen het product ervaren. Laat vooral je mening achter in een reactie! 

-Karlijn x

2 gedachtes over “Philosophy The Microdelivery Peel – review

Geef een reactie

