I’ve been loving: Deoleen Sensitive Satin Spray

5
Vandaag weer een artikel over een product waar ik al jaren onwijs fan van ben. Een product wat niet veel mensen kennen en waar ik ook nog niks over gelezen heb op andere blogs. Wat ik niet begrijp, want dit is echt een toppertje! Ik heb het over Deoleen. Voor mij een van de weinige deodoranten die waarmaakt wat ie belooft. Nieuwsgierig? Lees snel verder!

Ik denk dat ik in de tweede klas zat toen ik ineens last kreeg van (geurloze) transpiratie. Voor die tijd had ik nooit last van zweet. Vriendinnen spoten al jaren heel wat deo flessen leeg, maar ik had het eigenlijk amper nodig. Ik denk dat het hormonen waren die er van de ene op de andere dag voor zorgden dat ik na het eerste uur op school al last kreeg, terwijl ik alleen maar stil op een stoel zat. Ik werd er erg onzeker door en snapte ook niet waar het ineens vandaan kwam.

Mijn moeder had erover gesproken met een vriendin van haar, en zij zei dat ze al jaren Deoleen gebruikte en dat het wonderspul was. Ik had er nog nooit van gehoord en ik was ook een beetje sceptisch, maar had uiteindelijk toch Deoleen aangeschaft. De dag erna begon ik met sprayen en ik was stomverbaasd. Heel de dag bleef ik droog! Sindsdien gebruik ik elke dag Deoleen en heb ik helemaal geen last meer. Toch ben ik Deoleen blijven gebruiken en het is nog steeds de enige deodorant die écht heel de dag blijft werken.

2

Deoleen is er in crème, roller, stick, verstuiver en sprayvorm. Er is een blauwe (sensitive) en een rode (normaal) variant. Ik gebruik zelf altijd de blauwe.
De informatie op de voorkant van de spray: Vermindert transpiratie, voorkomt geur, anti witte strepen, 0% alcohol of parfum, sensitive satin spray. Dat klinkt goed! Al is het iets wat tegenwoordig bijna alle deodorants beloven. Deoleen is voor mij de enige die het waarmaakt, op het ‘anti witte strepen’ gedeelte na. Als ik ‘m opspuit terwijl ik mijn shirt al aan heb is er niks aan de hand, maar als ik ‘m opspuit en daarna mijn shirt aantrek zie ik soms toch wel witte strepen. Dat is een klein minpuntje, maar dat kan niet op tegen alle pluspunten!

3

Dit staat er op de achterkant: Deoleen is speciaal samengesteld om effectief en op milde wijze transpiratie te verminderen, zonder de natuurlijke balans te verstoren. Bovendien neutraliseert Deoleen de transpiratiegeur door ongewenste bacteriegroei te remmen. Deoleen bevat hoogwaardige ingredienten, wat ‘m zo effectief maakt. Er zijn ook geen kleurstoffen of conserveringsmiddelen aan toegevoegd. Al met al perfect voor de gevoelige okselhuid!

Direct na het scheren opsprayen is geen enkel probleem, ik voel er helemaal niks van. Deoleen is trouwens geurloos, wat voor de één een pluspunt is en voor de ander een minpunt. Wat ik zelf sinds kort doe is een heel klein beetje parfumdeodorant (Vogue) sprayen na mijn Deoleen. Ik geur bijna nooit, maar het is meer voor de zekerheid. Vogue doet voor mij helemaal niks, behalve dan lekker ruiken. Perfecte combi dus.

Nou zullen sommigen ‘m vergelijken met Odorex. Ik heb ze allebei getest! Ten eerste krijgt Odorex veel commentaar. Het zou slecht zijn voor de zweetkliertjes en ervoor zorgen dat je juist op andere plekken meer gaat zweten. Wat ik zelf voornamelijk merkte is dat Orodex mijn oksels onwijs irriteerde. Het jeukte en prikte elke keer zo erg dat ik het steeds meteen weer eraf moest wassen. Daarom blijf ik trouw aan Deoleen.

Ik kan Deoleen iedereen aanraden die last heeft van overmatig transpireren gedurende de dag, of als je gewoon een deodorant zoekt die zekerheid biedt. Probeer ‘m eens een keer! Ik ben benieuwd of ‘ie voor jullie net zo goed werkt als voor mij.

4

Deoleen (150 ml.) is te koop bij drogisterijen en bij sommige supermarkten voor ± €7,00. De prijzen verschillen onderling nogal.
Tip: kijk eens bij de Op=Op Voordeelshop! Daar is ‘ie het voordeligst en zij hebben vaak goede combinatie deals.

-Karlijn x

Geef een reactie

