30 Beauty Questions – TAG

1
Het leek me leuk om de 30 Beauty Questions Tag in te vullen! 30 Leuke vragen over make-up en schoonheidsverzorging. Benieuwd naar mijn antwoorden? Lees dan snel verder!

1. Do you remember your first make-up item? (Herinner je je eerste make-up item nog?)
Ik geloof dat mijn eerste make-up item een grijze mascara was van Mylène. Deze kreeg ik van mijn moeder.

2. Describe your perfect mascara. Have you found one that fits your specifications? (Omschrijf je perfecte mascara. Heb je er een gevonden die aan je eisen voldoet?) 
De perfecte mascara maakt mijn wimpers onwijs lang, maakt ze goed zwart, geeft geen klontjes en separeert ze goed. Een soort nep-wimper effect dus. Ik heb de perfecte all-in-one mascara gevonden! De Volume Million Lashes Waterproof van L’Oréal. Voor mij de beste mascara die ik tot nu toe gebruikt heb.

mascara-volume-million-lashes-waterproof

3. What kind of coverage do you prefer from foundation? (Wat voor een dekking zoek je in een foundation?)
Ik heb een vette huid met roodheden. Hier stoor ik me persoonlijk nogal aan, daarom gebruik ik het liefst een zo goed mogelijk dekkende, matterende foundation. Helaas zie je dit soort foundations wel snel zitten op je huid, vooral als je veel donshaartjes hebt. Maar het is het een, of het ander.

4. Favorite high end brand? (Favoriete high end merk?) 
Ik moet zeggen dat ik niet echt high end make-up merken heb gebruikt. Ik heb er nu het geld nog niet voor. Ik kan wel altijd wegdromen bij de onwijs mooie collecties van YSL, MAC, Too Faced, Guerlain, Nars…

RiRiMAClipstickswatches

5. What cosmetic brands have you always wanted to try but still haven’t? (Welk cosmetica merk heb je altijd al eens willen proberen?)
MAC en Too Faced. MAC heeft zoveel mooie lipsticks en de eyeshadow palettes van Too Faced wil ik ook erg graag proberen.

Too-Faced-The-Chocolate-Bar-Eye-Palette-spring-2014

6. Favorite drugstore brand? (Favoriete drogisterij merk?)
NYX. Helaas niet overal in Nederland verkrijgbaar.

7. Do you wear fake eyelashes? (Draag je nepwimpers?)
Nee. Naast het feit dat ik heel slecht ben in het opplakken ervan, is het dagelijks dragen van nepwimpers ook nog niet echt geaccepteerd in Nederland. In Amerika zie je het bijvoorbeeld veel meer. Ik vind dat het wel erg mooi kan zijn, zolang ze niet te heftig zijn. Ik zou ze best willen dragen naar een feestje.

8. Is there any kind of make-up you can’t leave the house without? (Ga je de deur uit zonder make-up? Zo nee, welk make-up item moet je per se dragen?)
(Het kan dat ik deze vraag anders interpreteer.) Een jaar of twee geleden ging ik echt de deur niet uit zonder foundation en mascara. Zelfs voordat ik de hond uit ging laten moest ik nog snel wat make-up op doen. Tegenwoordig ga ik een stuk makkelijker de deur uit zonder make-up, in trainingsbroek, haren op een staart. Ik voel me nog steeds niet 100% op mijn gemak en ik hoop ook steeds dat ik geen bekenden tegenkom, maar het is in ieder geval al een verbetering! Het is pure onzekerheid. Ik wil hier nog graag een artikel over schrijven, omdat ik het best een interessant en belangrijk onderwerp vind. Dus die zien jullie in de toekomst vast nog verschijnen.

9. What is your most cherished make-up product? (Wat is je meest dierbare make-up item?)
Is het ook goed als ik er drie uitkies? Het zijn drie blushes. Of eigenlijk 2 blushes en een bronzer. Als eerste NYX blush in Taupe. Deze wilde ik al jaren proberen, maar ik wilde ‘m niet online bestellen. Toen ik ‘m bij Douglas in Utrecht tegenkwam nam ik ‘m gelijk mee! Het is de perfecte kleur om mee te shapen. Daarnaast Rose Gold van Sleek. Zelfde verhaal! En Pink Cloud van Natural Collection. Deze komt uit Londen, dus dat is sowieso al een speciale herinnering. Daarnaast is het de perfecte blush voor mijn huidskleur.96009444-1_310. How often do you shop for make-up? (Hoe vaak koop je make-up?)
Ik denk dat ik verslaafd ben aan drogisterijen. Ik vind het zo heerlijk om door een Kruidvat te lopen. Al ben ik er een dag geleden nog geweest, je weet nooit of er iets nieuws ligt of dat er nieuwe aanbiedingen zijn. Ik ben er vaak ook veel te lang binnen. Maar dit komt meestal doordat ik sta te twijfelen over make-up producten. Ik stel hoge eisen en twijfel dan heel lang of het het geld waard is. Dus ik ga wel vaak op zoek naar make-up, maar of ik het ook daadwerkelijk koop is maar de vraag.

11. Do you have a “beauty budget” or spend freely? (Heb je een budget qua make-up producten?) 
Ik denk dat ik maximaal €15,00 uit kan geven aan een make-up item. Ik ben bang dat dit meteen gaat veranderen zodra ik een groter bedrag te besteden heb…

12. Do you utilize coupons, rewards card, and sales when you shop for cosmetics? (Maak je gebruik van kortingskaarten als je shopt voor make-up?)
Natuurlijk, waarom zou je dat niet doen? Elke korting is toch mooi meegenomen. Of klink ik nou hopeloos, haha.

13. What type of product do you buy the most of? (Welk product koop je het meest?)
Wenkbrauwpotlood. Dat ding gaat er zo snel doorheen! Elke keer slijpen voor het aanbrengen… Ja, dan is ‘ie zo op.

4d578219e731325183db4fb7d9f1a648

14. Is there a brand that you absolutely can’t stand? (Is er een merk wat je echt vreselijk vind?)
Miss Sporty. Ik weet niet echt waarom, maar dat schap sla ik altijd over. Het voelt en oogt gewoon wat goedkoop en het doet me een beetje denken aan kindermake-up. Wellicht zijn dat vooroordelen.

15. Do you avoid certain ingredients in cosmetics? (Vermijd je bepaalde ingredienten in cosmetica?)
Nee, daar let ik eigenlijk niet op. Waar ik tegenwoordig wel wat meer mee bezig ben is of de make-up op dieren getest is of niet.

cruelty_2D00_free_2D00_bunny

16. Do you have a favorite place to shop for make-up? (Heb je een favoriete plek om te shoppen voor make-up?)
Als ik mocht kiezen dan koos ik voor Amerika. Daar heb je tenminste alles! Ik vind de merken in Nederland een beetje tegenvallen. We hebben lang niet alle merken en van de merken die we wel hebben, hebben we lang niet alle producten. Maar als ik een winkel in Nederland moet kiezen, dan kies ik voor het Kruidvat.

17. Do you like trying new skincare products or do you keep a certain routine? (Vind je het leuk om nieuwe skincare producten te proberen of blijf je bij een vaste routine?)
Een paar maanden geleden wilde ik switchen qua skincare. Ik ben de producten van Philosophy gaan gebruiken maar kreeg daar een enorm vervelende reactie op. Mijn huid zat ineens onder de puistjes en ze gingen ook niet meer weg. Ik kreeg antibiotica van de huisarts en ben direct gestopt met die producten. Sinds dien houd ik het maar bij mijn oude vertrouwde Olaz en Garnier.

18. Favorite bath and body brand? (Favoriete merk qua douche/lichaamsproducten?)
Rituals. Die producten ruiken zo heerlijk!

homepage-lipcare-bckgrnd-1300-03

19. If you could buy from one brand, which brand would you choose? (Als je maar een merk mocht kopen, welke zou dat dan zijn?)
Dat is toch onmogelijk? Dan kies ik voor Make-Up Studio omdat zij zowel make-up als skincare in het assortiment hebben.

20. What brand do you think has the best packaging? (Welk merk heeft de beste verpakkingen?)
Too Faced en Benefit vind ik er altijd wel leuk en aantrekkelijk uit zien

Benefit-Box-o’-Powder-Ultra-Plush-Glosses-2

21. Which celebrity always has great make-up? (Welke beroemdheid heeft altijd mooie make-up?)
Daar verdiep ik me eerlijk gezegd niet zo in. Ik vind Kylie Jenner altijd wel mooi opgemaakt.

Kylie-Jenner

22. Do you belong to any online make-up communities? (Behoor je tot een online make-up community?) 
Nee. Al zou ik graag mijn eigen YouTube kanaal hebben.

23. Five favorite Beauty Gurus? (Vijf favoriete Beauty Gurus?)
Zoella, Shaaanxociaoobelllaxo, VelvetGh0st (Gabriella), Lauren CurtisNikkieTutorials… Oh, dat zijn er al 6.

c0bf833c7f220c3cc4e2cdedde29091a

24. Do you like multifunctional products like lip and cheek stains? (Vind je multifunctionele producten fijn, zoals een lipstick en blush in één?)
Die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

25. Are you clumsy in putting make-up on? (Ben je onhandig met make-up aanbrengen?)
Niet echt. Make-up is mijn beroep, ik heb ervoor gestudeerd, dus dan gaat het natuurlijk allemaal al een stuk gemakkelijker.

26. Do you use make-up base/primer for the eyes? (Gebruik je een make-up basis voordat je foundation of oogschaduw aanbrengt?)
Ja! Ik kan niet zonder.

27. How many hair products do you use on a typical day? (Hoeveel haarproducten gebruik je op een dag?)
Ik gebruik alleen haarproducten nadat ik mijn haar gewassen heb. Dan gebruik ik een anti-klit spray en een heat protection. Soms gebruik ik tussendoor een haarolie.

got2b_smooth&chic_final.jpg

28. What do you apply first, concealer or foundation? (Wat breng je als eerste aan, concealer of foundation?)
Foundation. Ik gebruik bijna nooit concealer.

29. Do you ever consider taking make-up classes? (Heb je ooit overwogen visagie lessen te volgen?)
Die heb ik dus al gehad! Ik ben afgestudeerd visagist.

30. What do you love about make-up? (Wat vind je leuk aan make-up?)
Dat je je pluspunten extra kunt benadrukken en je minpunten wat kunt verhullen, waardoor het je net dat beetje extra zelfvertrouwen kan geven.

Mac7

Zo, dat waren de vragen! Ik vond het erg leuk om deze tag in te vullen en ik hoop dat jullie het leuk en interessant vonden om te lezen. Het leuke aan een tag is dat je ‘m door kunt geven! Dus bij deze tag ik Rochelle en Tamara en Marlie. Als jullie het leuk vinden kunnen jullie de tag ook invullen. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

-Karlijn x

Geplaatst in: TAG

Een gedachte over “30 Beauty Questions – TAG

Geef een reactie

