Garnier Micellair Reinigingswater – review

44’s Ochtends je gezicht reinigen en ’s avonds je make-up eraf halen. Een belangrijk ochtend- en avondritueel waar lang niet iedereen zin in heeft of de tijd voor wil nemen. Gelukkig zijn er tegenwoordig micellaire reinigingswaters op de markt waarmee je in een handomdraai je gezicht kunt reinigen! Vandaag review ik het Micellair Reinigingswater van Garnier.

Maar waarom is het nou eigenlijk zo slecht om met make-up op te gaan slapen? Kort maar krachtig: het beschadigt je huid. Tijdens je nachtrust vernieuwt de huid zich. Wanneer je je huid niet gereinigd hebt, werkt de make-up op je huid dit proces tegen. Hierdoor gaat het collageengehalte in de huid omlaag, waardoor je huid minder stevig wordt en je dus sneller rimpels krijgt. Ook kunnen je poriën verstopt raken waardoor je weer puistjes krijgt. Rimpels en puistjes, niet iets waar je op zit te wachten, toch? Velen denken dat het weinig kwaad kan om een keer je make-up te laten zitten. Maar zelfs die ene keer is al een keer teveel!

Ook als je geen make-up draagt is het reinigen van je huid belangrijk. Gedurende de dag komen er bacteriën op je huid en het is belangrijk deze er voor het slapen af te wassen, zodat de huid schoon is en goed zijn werk kan doen terwijl jij slaapt.

33

Het Micellair Reinigingswater van Garnier belooft in één beweging je huid schoon te maken. De formule zou zo ontwikkeld zijn dat het als een magneet onzuiverheden, make-up en talg aan zich hecht, op een hele milde manier. Dat klinkt goed! Tijd voor de test.

11

Voor €6,99 krijg je een grote fles van 400ml. Hier kun je wel even mee vooruit. Dit micellair water is geschikt voor de allergevoeligste huidjes, omdat hij zo mild is. Je kunt ‘m gebruiken voor je ogen, lippen en je gezicht. Het reinigt, verwijdert make-up en verzacht de huid.

22

Zoals je kunt zien, een korte ingrediëntenlijst. Puur water met wat ingrediënten die make-up en talg opnemen. Geen alcohol, parfum of andere ingrediënten die de huid kunnen irriteren. Daar worden de gevoelige huidjes blij van!

Je doet wat van het micellair water op een watje en wrijft dit zacht over je gezicht. Je hoeft niet te boenen, hij neemt heel gemakkelijk alle make-up weg. Met mijn mascara heeft ‘ie wat meer moeite, maar de rest is zo verwijderd. Het water ruikt natuurlijk, licht en zacht.

De reiniger doet wat ie belooft! Met één veeg haalt ‘ie mijn make-up weg. Wanneer ik wat meer make-up draag heb ik wel twee watjes nodig, maar na een dag met weinig tot geen make-up heb ik genoeg aan één. Als ik micellair water gebruik om mijn make-up te verwijderen, gebruik ik daarna nog een facewash om mijn huid te reinigen. Make-up verwijderen en je huid reinigen zijn namelijk twee verschillende stappen.

Ik ben enthousiast over dit product! Het werkt snel, wanneer je geen make-up op hebt ben je binnen enkele seconden klaar en het is ook nog eens enorm mild voor je huid. Ik krijg er geen bultjes van, geen irritatie, geen trekkerig gevoel. Prima product! Deze zit voortaan standaard in mijn ochtend- en avondroutine. ‘s Avonds in combinatie met een facewash en ’s ochtends (meestal) gewoon op zichzelf.

Nou heeft Garnier sinds kort een nieuwe variant uitgebracht.

1 2

Zelfde idee, zelfde formule, maar dan voor de gevoelige en gemengde huid. Dit micellair reinigingswater bevat matterende deeltjes waardoor de vettere huid wat minder zal  glanzen. Daarnaast zit hier wel alcohol in, wat uitdrogend werkt. Dus wanneer je een hele gevoelige huid hebt zou ik toch voor de roze fles gaan. Ik heb een vette huid en ben continu opzoek naar wondermiddeltjes die mijn huidglans tegengaan, dus deze wilde ik ook graag proberen. Of ik verschil merk met de roze fles? Niet echt. Gedurende de dag merk ik niet dat de groene fles mijn huid extreem gematteerd houdt. Hij is niet beter of slechter. Maar, allebei prima reinigers en ik kan ze zeker aanraden!

De Micellair Reinigingswaters van Garnier zijn voor €6,99 te koop bij de drogist.

Heb jij al eens micellair water geprobeerd? 

-Karlijn x

2 gedachtes over “Garnier Micellair Reinigingswater – review

Geef een reactie

