I’ve been loving: Schwarzkopf Reflex-Silver Shampoo

111
In ‘I’ve been loving’ wil ik graag producten aan het licht brengen waar ik gek op ben. Producten die ik al lange tijd gebruik en waar ik niet meer zonder kan. Producten waarvan ik altijd een back-up in de kast heb staan. Gewoon mooie producten die waarmaken wat ze beloven, doen wat ze horen te doen en daarom liefde verdienen!

Vandaag de Reflex-Silver Shampoo van Schwarzkopf.

11

Ik heb van nature blond haar maar ik wilde het altijd nog blonder hebben. Ik begon met highlights en nog meer highlights… In de hoop uiteindelijk bij licht as (koel) blond haar uit te komen. Licht blond werd het zeker. Maar asblond wordt het niet zomaar.

Wanneer je je haar blondeert, krijg je meestal wat gelig blond. Je kunt het in asblond laten verven maar dit vervaagt al snel en bij velen pakt asblond niet eens. De oplossing hiervoor: zilvershampoo! Zilvershampoo is een paarse shampoo die (tijdelijk) de gelige gloed uit je haar wegneemt. Niet alleen bij geblondeerd haar, maar ook bij natuurlijk wit, grijs en lichtblond haar. Je laat de shampoo een tijdje intrekken, spoelt het uit en je haar is koel wit blond in plaats van warm gelig blond. Althans, dat is wat ze beloven. Ik probeerde de zilvershampoo van Guhl, de zilvershampoo van Mylène, zelfs een dure zilvershampoo van de kapper zelf, niks werkte. Totdat ik de Reflex-Silver Shampoo probeerde!

55

De shampoo is fel donkerpaars van kleur en ruikt aangenaam. Let goed op want het geeft vlekken op kleren, handdoeken maar ook in de douche zelf! Spoel dus altijd meteen alles goed af.

22Hier staat hoe je de shampoo aanbrengt en wat de ingrediënten zijn. Ik laat ‘m altijd net wat langer intrekken, zo’n 7 tot 10 minuten. Maar pas op dat je het niet tè lang in laat trekken want dan kan je haar doorslaan in kleur en een groenige gloed krijgen. Gewoon even uitproberen wat voor jouw haar werkt en wat het gewenste resultaat geeft. 

Breng na het uitspoelen van de shampoo wel altijd een conditioner of masker aan, want een zilvershampoo is minder voedend dan een gewone shampoo en kan daarom je haar wat uitdrogen. Je kunt zilvershampoo eventueel afwisselen met een gewone shampoo en alleen de zilvershampoo gebruiken als je haar echt weer die gelige gloed terugkrijgt.

Na het wassen met deze shampoo is mijn haar aanzienlijk koeler blond! Van de gele gloed is niks meer te bekennen. Hij doet dus wat ‘ie belooft. Ik heb geen foto van de resultaten na de allereerste keer wassen. Maar hier een wat oudere foto van voordat ik de shampoo ging gebruiken en een recente foto. Links is mijn haar veel geler en warmer vergeleken met rechts!

 2 1
Ik heb jaren geklaagd over de gele gloed in mijn haar en daar ben ik nu dus eindelijk van af! Deze shampoo is zeker het proberen waard en mijn zoveelste back-up staat alweer klaar.

33

Schwarzkopf Reflex-Silver Shampoo bevat 250ml en is voor €5,49 te koop bij de drogist.

Ik hoop dat ik hiermee wat blondines heb kunnen helpen! 

-Karlijn x

10 gedachtes over “I’ve been loving: Schwarzkopf Reflex-Silver Shampoo

  1. Jacqueline zegt:

    hoe vaak heb je het gewassen voor die gloed er uit is gegaan, heb de zelfde gekocht en krijg die gele gloed er maar niet uit. wat doe ik toch verkeerd snap er niks van heb het zelfs een kwartier laten intrekken geen paarse punten nog steeds die gele gloed *zucht*

    Liked by 1 persoon

    • looksandlifestyles zegt:

      Ik merkte al verschil na 1 keer wassen. Je punten worden niet paars maar de gele gloed zou toch echt wel weg moeten gaan. Heb je geblondeerd haar? Misschien duurt het bij jou wat langer of pakt ‘ie niet op jouw haar? Wel raar en heel vervelend.. misschien werkt een ander merk wel beter voor jou.

      Like

  2. Jacqueline zegt:

    Ben van nature donkerblond, Heb echte kappers verf gebruikt asblond 11.1 werd wel blond met gele gloed, het is nu al minder heb het twee keer gewassen met zilvershampoo ga het gewoon nog een paar keer wassen. Tot ik juiste resultaat heb 🙂

    Like

Geef een reactie

